Představujeme eCommerce Talks

náš video seriál o dění v e-commerce

Ve středu 14. listopadu probíhalo natáčení pilotního dílu eCommerce Talks v prostorách Tančící Kuchyně v Praze. Jedná se o internetový seriál společnosti Acomware, který se věnuje aktuálním tématům, které rezonují napříč českou e-commerce scénou. Účastníci zodpovídali dotazy, které souvisely s vánoční sezónou v e-commerce, trendům a zákaznické zkušeností. Pozvání přijali Milan Šmíd ze Zboží.cz, Michal Menšík ze společnosti DoDo, Milan Polák z Different.cz, Peter Hajduček z Footshopu a Jan Vetyška z APEKu.

 

První jmenovaný blíže přiblížil chování zákazníků e-shopů během Vánoc. Z pohledu srovnávače Zboží.cz doporučil provozovatelům elektronických obchodů pečlivou kontrolu aktuálních údajů v XML feedu. Řada podnikatelů na to zapomíná a zbytečně tím přichází o tržby. Například u neuvedení ceny dopravy hrozí až 30% ztráta návštěvnosti. Podle loňských dat Zboží.cz odhaduje, že internetové nákupy během vánoční sezóny vyvrcholí 10. prosince.

Michal Menšík upozornil na častý problém e-shopů, kdy nestíhají včas posílat zásilky během vánoční sezóny. Na tom se podepisuje především špatná práce s daty, které by elektronickým obchodům dovolily lépe předpovídat vytížení. Michal Menšík zároveň doporučoval si předem smluvně domluvit personální kapacity s dopravcem. Budoucnost odvětví logistiky viděl v rozšiřování výdejních míst, balíkomatech a směřování k častějšímu same day delivery.

Vratky patří k nejproblematičtější části fashion byznysu, což potvrdil i Milan Polák. Jeho e-shopu se velice osvědčila technologie SizeID. Ta dovoluje zákazníkům, aby prodejcům předem nasdíleli své míry, což pomáhá snížit míru vratkovosti. Milan Polák zároveň varuje, že jakákoliv vratka není ani pro zákazníka úplně příjemná a když e-shop vše spolehlivě zvládne, hodně to zlepší celkovou zákaznickou zkušenost.

Předposlední host Peter Hajduček hovořil o způsobech, jak firma Footshop získává zájem populárních obuvních značek. Základ viděl v dlouhodobé ziskovosti a spolehlivosti ve svých závazcích. Neméně velkou roli hraje také osobnost majitele e-shopu. Partneři hodně oceňují jeho osobní zájem o celý obor. Cestu k lepší zákaznické zkušenosti vidí Peter Hajduček zejména v důsledném poznání svých zákazníků. Díky tomu včas odhadl potencionální problém, kdy poptávka po limitovaných teniskách mnohonásobně převyšovala nabídku.

Kvůli tomu hrozila nespokojenost jeho cílové skupiny, kterou k tomuto sortimentu pojí velká citová vazba. Proto nastavil u speciálních tenisek unikátní systém prodeje přes losování, který přináší jeho zákazníkům netradiční kupní zážitek.

Program pilotního dílu eCommerce Talks zakončil Jan Vetyška, který v roce 2019 očekává zvýšený tržní růst rychloobrátkové zboží, potravin a drogerie. Stávající situace naznačuje, že se e-shopy budou ještě více věnovat logistice poslední míle a přesnějšímu časovému určení u dodávek zboží. Spolu s dorůstáním mladší generace, která běžně používá smartphony, doporučuje elektronickým obchodům co největší přizpůsobení mobilnímu rozhraní. Naopak zpomalení růstu patrně potká trh s elektronikou a bílým zbožím. Internetový prodej v těchto oblastech už nyní má nadpoloviční většinu a nedá se zde tedy očekávat raketový růst. Během rozhovoru došlo i na téma automatizace, která podle Jan Vetyšky ovlivní e-commerce hlavně nepřímo ve výrobních procesech. To by se mělo promítnout i do informovanosti obchodníků a lepší organizaci dodávek. Všímá si i trendu automatizace komunikace se zákazníkem, nicméně v takovém případě e-shopy riskují ztrátu lidského kontaktu a tím i horší zákaznickou zkušenost.

 

 


KONTAKT PRO MÉDIA

Kamil Gric

kamil.gric@acomware.cz

+420 737 289 527

 


O SPOLEČNOSTI ACOMWARE

Acomware je specializovaná konzultační společnost pro e-commerce a digitální marketing. Od roku 2002 pomáhá firmám, aby v jeho prostředí dosahovaly co nejlepších výsledků. Zvyšuje prodeje, buduje nové značky nebo zlepšuje péči o zákazníky. Služby společnosti využívají obchodní řetězce, e-shopy i výrobní firmy.

Česká e-commerce scéna je pro Acomware domovem, který se snaží aktivně rozvíjet a kultivovat. Podílí se na vývoji a implementaci nových nástrojů a technologií, školí odborníky i nadšence. Na webu www.acomware.cz publikuje unikátní výzkumy a studie. Je pořadatelem konferencí Performance 2020, Emailing 2020 a cyklu diskuzí Eshopista.

Další příspěvky

BING JE V ČESKU I NA SLOVENSKU NA HISTORICKÉM MAXIMU. VYPLATÍ SE ALE INVESTICE DO VYHLEDÁVACÍ REKLAMY MICROSOFT ADS?

BING JE V ČESKU I NA SLOVENSKU NA HISTORICKÉM MAXIMU. VYPLATÍ SE ALE INVESTICE DO VYHLEDÁVACÍ REKLAMY MICROSOFT ADS?

Dominantní globální postavení Google asi nikoho nepřekvapí. Pokud však máte ambici efektivně inzerovat v České republice, zaměřením pouze na tento kan...

číst
Ohlédnutí za naší diskuzní platformou Eshopista

Ohlédnutí za naší diskuzní platformou Eshopista

Ve čtvrtek 11. října se v Art & Event Gallery Černá labuť v Praze uskutečnil nový formát diskuzní platformy Eshopista. Pořadatelé ze společnosti Acomw...

číst
Ohlédnutí za konferencí Emailing 2020

Ohlédnutí za konferencí Emailing 2020

O aktuálních trendech v e-mailovém marketingu promluví 4. října na konferenci Emailing2020 světové špičky z oboru. Řeč bude mimo jiné o umělé intelige...

číst
PROBLÉM S REKLAMACÍ? AŽ POLOVINU ZÁKAZNÍKŮ ODRADÍ OD DALŠÍHO NÁKUPU

PROBLÉM S REKLAMACÍ? AŽ POLOVINU ZÁKAZNÍKŮ ODRADÍ OD DALŠÍHO NÁKUPU

Téměř dvě třetiny Čechů mají zkušenost s reklamací zboží, které si objednali na internetu. Pokud přitom narazí na nějaký problém, u poloviny hrozí, že...

číst