České e-shopy čekají rekordní Vánoce. Objednávat bychom měli do 18. prosince

Praha, 7. září 2015 – Počet objednávek uskutečněných před Vánoci v českých e-shopech by letos mohl vzrůst o 20–25 %. Vyplývá to z analýzy konzultační společnosti ACOMWARE a z vyjádření vybraných tuzemských e-shopů a dalších odborníků na e-commerce. Významně přitom vzroste množství nákupů uskutečněných z mobilních zařízení.

„Vánoce jsou pro e-shopy standardně nejsilnějším obdobím v roce. Z našich letošních dat vyplývá, že za první čtvrtletí rostly tržby e-shopů meziročně o 23 %, v druhém o 20 %. O Vánocích by to mohlo být ještě více,“ vysvětluje Jan Penkala, CEO společnosti. Důvodem tohoto pozitivního trendu je především neustále se zvyšující důvěra spotřebitelů v české e-shopy i rozšiřující se nabídka sortimentu, který lze na internetu objednat.

V silný meziroční růst tržeb věří také společností ACOMWARE oslovení odborníci. Podle vyjádření Heureka.cz vzroste obrat e-shopů o minimálně 20 %, internetový obchod Sportobchod.cz očekává růst až o třetinu. O něco opatrnější je tuzemská Tescoma (15 %) nebo obchod s dětskými potřebami Malvik.cz, jenž odhaduje růst na 10 %. „Letošní růst je zajímavý tím, že je spjat s větším využíváním mobilních zařízení. Některé námi oslovené e-shopy věří, že nákupy z mobilů budou tvořit až 15 % vánočních tržeb. Je to ale velmi závislé na sortimentu,“ vysvětluje Penkala.

Pokud necháváte nákup dárků na poslední chvíli, odborníci doporučují objednat je letos nejpozději v pátek 18. prosince. Štědrý den přitom připadá až na další čtvrtek. „Objednat zboží v pátek 18. prosince by měla být jistota, v závislosti na počasí a vytížení logistických služeb bude pravděpodobně včas doručeno i zboží objednané následující pondělí. Opět se to ale může obchodník od obchodníka lišit,“ vysvětluje Penkala. Největší nápor objednávek přitom e-shopy očekávají na pondělí 14. prosince, případně v rámci akce Den dopravy zdarma, kterou pořádá nákupní rádce Heureka.cz. Letos se uskuteční v druhé polovině listopadu.

Více informací najdete v tomto článku.

About ACOMWARE s.r.o

ACOMWARE is a specialized consulting company for e-commerce. We focus primarily on help in entering the online market, e-commerce consulting, increasing traffic, business performance and intelligent e-mailing. Our clients include major market players – e-shops and retailers: Tescoma, Astratex.cz, Yves Rocher, Expert CR, Oxalis.cz, VašeČočky, Conrad Electronic, Kytary.cz and others. In 13 years of operation, we have served over 3,000 internet projects.

The team consists of more than 45 experienced specialists. As part of e-commerce development, we publish a number of case studies or analyses, and we also organize trainings and workshops. For all e-commerce fans, we also bring a cycle of discussions with successful Internet entrepreneurs Eshopista.

media Contact

Rubicon PR

Patricia Petrucco

phone: +420 775 929 191

e-mail: patricie.petruccova@rubikonpr.cz

en_GBEN