České e-shopy čekají rekordní Vánoce. Objednávat bychom měli do 18. prosince

Praha, 7. září 2015 – Počet objednávek uskutečněných před Vánoci v českých e-shopech by letos mohl vzrůst o 20–25 %. Vyplývá to z analýzy konzultační společnosti ACOMWARE a z vyjádření vybraných tuzemských e-shopů a dalších odborníků na e-commerce. Významně přitom vzroste množství nákupů uskutečněných z mobilních zařízení.

„Vánoce jsou pro e-shopy standardně nejsilnějším obdobím v roce. Z našich letošních dat vyplývá, že za první čtvrtletí rostly tržby e-shopů meziročně o 23 %, v druhém o 20 %. O Vánocích by to mohlo být ještě více,“ vysvětluje Jan Penkala, CEO společnosti. Důvodem tohoto pozitivního trendu je především neustále se zvyšující důvěra spotřebitelů v české e-shopy i rozšiřující se nabídka sortimentu, který lze na internetu objednat.

V silný meziroční růst tržeb věří také společností ACOMWARE oslovení odborníci. Podle vyjádření Heureka.cz vzroste obrat e-shopů o minimálně 20 %, internetový obchod Sportobchod.cz očekává růst až o třetinu. O něco opatrnější je tuzemská Tescoma (15 %) nebo obchod s dětskými potřebami Malvik.cz, jenž odhaduje růst na 10 %. „Letošní růst je zajímavý tím, že je spjat s větším využíváním mobilních zařízení. Některé námi oslovené e-shopy věří, že nákupy z mobilů budou tvořit až 15 % vánočních tržeb. Je to ale velmi závislé na sortimentu,“ vysvětluje Penkala.

Pokud necháváte nákup dárků na poslední chvíli, odborníci doporučují objednat je letos nejpozději v pátek 18. prosince. Štědrý den přitom připadá až na další čtvrtek. „Objednat zboží v pátek 18. prosince by měla být jistota, v závislosti na počasí a vytížení logistických služeb bude pravděpodobně včas doručeno i zboží objednané následující pondělí. Opět se to ale může obchodník od obchodníka lišit,“ vysvětluje Penkala. Největší nápor objednávek přitom e-shopy očekávají na pondělí 14. prosince, případně v rámci akce Den dopravy zdarma, kterou pořádá nákupní rádce Heureka.cz. Letos se uskuteční v druhé polovině listopadu.

Více informací najdete v tomto článku.

Über ACOMWARE s.r.o

ACOMWARE ist ein spezialisiertes Beratungsunternehmen für E-Commerce. Unser Fokus liegt vor allem auf Hilfe beim Einstieg in den Online-Markt, E-Commerce-Beratung, Traffic-Steigerung, Business-Performance und intelligentem E-Mail-Versand. Zu unseren Kunden zählen große Marktteilnehmer – E-Shops und Einzelhändler: Tescoma, Astratex.cz, Yves Rocher, Expert CR, Oxalis.cz, VašeČočky, Conrad Electronic, Kytary.cz und andere. In den 13 Jahren unseres Bestehens haben wir über 3.000 Internetprojekte betreut.

Das Team besteht aus mehr als 45 erfahrenen Spezialisten. Im Rahmen der E-Commerce-Entwicklung veröffentlichen wir zahlreiche Fallstudien oder Analysen und veranstalten darüber hinaus Schulungen und Workshops. Für alle E-Commerce-Fans bieten wir auch eine Diskussionsrunde mit erfolgreichen Internet-Unternehmern Eshopista an.

Medienkontakt

Rubicon PR

Patricia Petrucco

Telefon: +420 775 929 191

Email: patricie.petruccova@rubikonpr.cz

de_DE_formalDE