Praha, 7. září 2015 – Počet objednávek uskutečněných před Vánoci v českých e-shopech by letos mohl vzrůst o 20–25 %. Vyplývá to z analýzy konzultační společnosti ACOMWARE a z vyjádření vybraných tuzemských e-shopů a dalších odborníků na e-commerce. Významně přitom vzroste množství nákupů uskutečněných z mobilních zařízení.
„Vánoce jsou pro e-shopy standardně nejsilnějším obdobím v roce. Z našich letošních dat vyplývá, že za první čtvrtletí rostly tržby e-shopů meziročně o 23 %, v druhém o 20 %. O Vánocích by to mohlo být ještě více,“ vysvětluje Jan Penkala, CEO společnosti. Důvodem tohoto pozitivního trendu je především neustále se zvyšující důvěra spotřebitelů v české e-shopy i rozšiřující se nabídka sortimentu, který lze na internetu objednat.
V silný meziroční růst tržeb věří také společností ACOMWARE oslovení odborníci. Podle vyjádření Heureka.cz vzroste obrat e-shopů o minimálně 20 %, internetový obchod Sportobchod.cz očekává růst až o třetinu. O něco opatrnější je tuzemská Tescoma (15 %) nebo obchod s dětskými potřebami Malvik.cz, jenž odhaduje růst na 10 %. „Letošní růst je zajímavý tím, že je spjat s větším využíváním mobilních zařízení. Některé námi oslovené e-shopy věří, že nákupy z mobilů budou tvořit až 15 % vánočních tržeb. Je to ale velmi závislé na sortimentu,“ vysvětluje Penkala.
Pokud necháváte nákup dárků na poslední chvíli, odborníci doporučují objednat je letos nejpozději v pátek 18. prosince. Štědrý den přitom připadá až na další čtvrtek. „Objednat zboží v pátek 18. prosince by měla být jistota, v závislosti na počasí a vytížení logistických služeb bude pravděpodobně včas doručeno i zboží objednané následující pondělí. Opět se to ale může obchodník od obchodníka lišit,“ vysvětluje Penkala. Největší nápor objednávek přitom e-shopy očekávají na pondělí 14. prosince, případně v rámci akce Den dopravy zdarma, kterou pořádá nákupní rádce Heureka.cz. Letos se uskuteční v druhé polovině listopadu.
Více informací najdete v tomto článku.
ACOMWARE je specializovaná konzultační společnost pro e-commerce. Zaměřujeme se především na pomoc při vstupu na on-line trh, e-commerce poradenství, zvyšování návštěvnosti, obchodní výkonnosti a inteligentní e-mailing. Mezi naše klienty patří významní hráči na trhu – e-shopy i retailisté: Tescoma, Astratex.cz, Yves Rocher, Expert ČR, Oxalis.cz, VašeČočky, Conrad Electronic, Kytary.cz a další. Za 13 let fungování jsme obsloužili přes 3 000 internetových projektů.
Tým tvoří více než 45 zkušených specialistů. V rámci rozvoje e-commerce publikujeme řadu případových studií nebo analýz, dále také pořádáme školení nebo workshopy. Všem příznivcům e-commerce přinášíme také cyklus diskuzí s úspěšnými internetovými podnikateli Eshopista.
Rubikon PR
Patricie Petruccová
tel: +420 775 929 191