Valentýn slaví až třetina Čechů.

Místo zážitků si letos nadělí hmotné dárky

Netradiční a v klidu domova. Letošní Valentýn stráví Češi jinak než v minulých letech. Zatímco běžně vyrazí do restaurace nebo na víkendový pobyt, letos své milované obdarují hmotnými dárky. Primárně půjde o společenské hry, parfémy nebo také erotické pomůcky. Zážitky a víkendy na horách nahradí vouchery, které Češi využijí v pozdějších měsících roku.

Valentýn je v Česku stále populárnější, přesto za jinými nákupními svátky zaostává. „Slaví ho zhruba čtvrtina až třetina naší populace. Častěji jsou to ženy, a to zejména ty mladší do věku zhruba 35 až 40 let,“ vysvětluje David Vurma, CEO konzultační společnosti Acomware. Podle dat společnosti se celková útrata za valentýnské dárky bude v Česku pohybovat mezi 1,5 až 2 miliardami korun. „Velká část útrat za Valentýn běžně směřuje k restauracím. Ty jsou aktuálně zavřené, proto očekáváme znatelnější nárůst útrat za dárky, vouchery pořízené online a také za květiny,“ doplňuje Vurma.

Velký zájem je o společenské hry i erotiku

Letošním hitem budou podle oslovených e-shopů především věcné dárky. „Vzhledem k našemu domácímu fungování vidíme velký zájem o erotické pomůcky a společenské hry pro dva. Extrémní boom zažívají právě erotické hry, které mohou příjemně zpestřit intimní život. A novým trendem mezi dospělými je také LEGO,“ vysvětluje Pavla Hobíková ze společnosti Mall. Popularitu si podle ní stále udržují i klasické dárky, jako jsou parfémy, hodinky nebo plyšová zvířata.

Zájem o kosmetiku potvrzuje rovněž Radek Ondrášík z Notino.cz, které během Valentýna obslouží přes 300 tisíc zákazníků. „Nejpopulárnější jsou parfémy, vůně do domu, vlasová kosmetika nebo make-up. Už od Vánoc jsou hitem také svíčky a aroma difuzéry,“ říká marketingový manažer Radek Ondrašík. Podle Tomáše Holého ze Slevomatu je letos největší zájem o romantické pobyty nebo masáže. „Vzhledem k lockdownu je největší potenciál právě ve voucherech, tedy odloženém dárku či zážitku,“ vysvětluje.

Většina Čechů utratí do 1 000 Kč

Kolik Češi za valentýnský dárek zaplatí, se výrazně odvíjí od jejich finanční situace i typu dárku. „Průměrná útrata za dárky se nicméně pohybuje od 700 do 800 korun. Mezi jednotlivými kategoriemi dárků jsou však velké cenové rozdíly,“ říká David Vurma z Acomware. Nejméně stojí drobnější dárky, jako je čokoláda nebo upomínkové předměty. Za ty u společnosti Slevomat Češi v průměru zaplatí kolem 750 Kč.

Pokud svému protějšku vyberete parfém, kosmetiku nebo společenské hry, můžete počítat s investicí mezi jedním a dvěma tisíci korunami. „Příklady z našeho výzkumu to potvrzují. U společnosti Notino se průměrná útrata pohybuje kolem 1 100 korun, podle Mall.cz dosahuje až 2 000 korun,“ doplňuje Vurma. Vůbec nejvíce pak Češi utratí za romantické pobyty – podle údajů společnosti Slevomat je to průměrně 4 800 Kč.


KONTAKT PRO MÉDIA

Kamil Gric

kamil.gric@acomware.cz

+420 737 289 527

 


O SPOLEČNOSTI ACOMWARE

Acomware je specializovaná konzultační společnost pro e-commerce a digitální marketing. Od roku 2002 pomáhá firmám, aby v jeho prostředí dosahovaly co nejlepších výsledků. Zvyšuje prodeje, buduje nové značky nebo zlepšuje péči o zákazníky. Služby společnosti využívají obchodní řetězce, e-shopy i výrobní firmy.

Česká e-commerce scéna je pro Acomware domovem, který se snaží aktivně rozvíjet a kultivovat. Podílí se na vývoji a implementaci nových nástrojů a technologií, školí odborníky i nadšence. Na webu www.acomware.cz publikuje unikátní výzkumy a studie. Je pořadatelem cyklu diskuzí Eshopista.

Další příspěvky

Josef Marek řídí HR konzultační společnosti Acomware

Josef Marek řídí HR konzultační společnosti Acomware

Mezi jeho hlavní úkoly bude patřit vytvoření komplexního systému pro práci s talenty, rozvoj motivačního programu a prohloubení práce se zpětnou vazbo...

číst
Jak řešit zákaznickou retenci e-shopu v praxi?

Jak řešit zákaznickou retenci e-shopu v praxi?

Získání nového zákazníka je 5× dražší než udržení stávajícího. Přesto zákaznickou retenci naplno řeší jen minimum českých firem.

číst
Sociální sítě Česká spořitelna – penzijní společnosti nově spravuje Acomware

Sociální sítě Česká spořitelna – penzijní společnosti nově spravuje Acomware

Konzultační společnost Acomware, která se zaměřuje na digitální marketing a e-commerce, zvítězila ve výběrovém řízení na správu sociálních sítí Česká ...

číst
cs_CZCZ