Češi letos zdvojnásobí počet nákupů z mobilů, e-shopy budou znovu lámat rekordy

Praha, 8. 1. 2015 – Nakupování na internetu je v Česku stále populárnější. Podle statistik konzultační společnosti Acomware vzrostl o Vánocích počet nákupů v internetových obchodech meziročně o 21 %. Obliba e-shopů poroste také v roce 2015, kdy se významně zvýší počet nákupů z mobilních telefonů.

Loňské Vánoce byly pro provozovatele českých internetových obchodů znovu rekordní. „Nejvíce objednávek přijaly internetové obchody v pondělí 15. prosinceCelkem pak lidé uskutečnili o zhruba 21 % více nákupů než v předchozím roce,“ vysvětluje Jan Penkala, CEO konzultační společnosti ACOMWARE. Zvyšuje se také důvěra Čechů v nakupování na internetu. „Lidé stále více věří, že e-shopy doručí zboží včas před Štědrým dnem. Nebojí se proto nakupovat o něco později. Například ve dnech mezi 15. a 21. prosincem uskutečnili o čtvrtinu objednávek více než ve stejném období o rok dříve,“ vysvětluje Jan Penkala.

Podle společností ACOMWARE oslovených odborníků zájem o internetové nakupování poroste také v roce 2015. „Předpokládám, že růst bude pokračovat i nadále nastaveným tempem – tedy mezi 13 a 15 %. Podíl na obratu maloobchodního prodeje se bude blížit 7 %,“ říká Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK). S tím souhlasí také Tomáš Braverman, ředitel největšího českého nákupního rádce Heureka.cz: „Čekám velmi podobný nárůst jako v roce 2014, tedy asi 15 %. Podíl na retailu by mohl překročit 7 %.“

V letošním roce se ve světě elektronického nakupování očekávají také další zajímavé události. „Zvýší se množství nákupů z mobilních zařízení, a to až na dvojnásobek. Jeho celkový podíl na obratech e-shopů ale zůstane relativně malý,“ říká Jan Penkala. Odborníci pak shodně očekávají, že vlastní e-shop zprovozní také více retailových obchodníků – jít by mělo zejména o prodejce oblečení. Naopak rychloobrátkové zboží (např. potraviny či drogerie) zůstane doménou kamenných obchodů.

Česká e-commerce v roce 2015:

  1. Počet objednávek v e-shopech poroste v roce 2015 o zhruba 15 %;
  2. Podíl e-commerce na obratu maloobchodního prodeje se zvýší, podle odhadů může překročit 7 %;
  3. Počty nákupů z mobilů by se mohly příští rok až zdvojnásobit. Dnes podle údajů Heureka.cz tvoří asi 5 % obratu e-shopů;
  4. Z retailových prodejců vstoupí na internet zejména další fashion značky, dříve avizovaná IKEA a možná také někteří prodejci potravin;
  5. Prodej rychloobrátkového zboží zůstane doménou kamenných obchodů, vlastní e-shop otevře jen minimum prodejců;
  6. Zákazníci budou také v roce 2015 vyžadovat stále kvalitnější služby, nezbytností je e-shop přizpůsobený mobilům a co nejjednodušší nákupní proces (zjednodušení objednávkového procesu). Dlouhodobě zásadní roli hraje také kvalitní logistika.

 

About ACOMWARE s.r.o

ACOMWARE is a specialized consulting company for e-commerce. We focus primarily on help with entering the online market, e-commerce consulting, increasing traffic, business performance and intelligent emailing. Our clients include major market players – e-shops and retailers: Tescoma, Astratex.cz, Yves Rocher, Expert ČR, Oxalis.cz, VašeČočky, Conrad Electronic, Kytary.cz and others. In 11 years of operation, we have served over 2,000 internet projects.

The team consists of more than 30 experienced specialists. As part of e-commerce development, we also provide clients with a number of case studies, analyses, training and workshops. For all e-commerce fans, we also bring a series of discussions with successful Internet entrepreneurs - Eshopista.

 

media Contact

Rubicon PR

Patricia Petrucco

phone: +420 775 929 191

e-mail: patricie.petruccova@rubikonpr.cz

en_GBEN