Češi letos zdvojnásobí počet nákupů z mobilů, e-shopy budou znovu lámat rekordy

Praha, 8. 1. 2015 – Nakupování na internetu je v Česku stále populárnější. Podle statistik konzultační společnosti Acomware vzrostl o Vánocích počet nákupů v internetových obchodech meziročně o 21 %. Obliba e-shopů poroste také v roce 2015, kdy se významně zvýší počet nákupů z mobilních telefonů.

Loňské Vánoce byly pro provozovatele českých internetových obchodů znovu rekordní. „Nejvíce objednávek přijaly internetové obchody v pondělí 15. prosinceCelkem pak lidé uskutečnili o zhruba 21 % více nákupů než v předchozím roce,“ vysvětluje Jan Penkala, CEO konzultační společnosti ACOMWARE. Zvyšuje se také důvěra Čechů v nakupování na internetu. „Lidé stále více věří, že e-shopy doručí zboží včas před Štědrým dnem. Nebojí se proto nakupovat o něco později. Například ve dnech mezi 15. a 21. prosincem uskutečnili o čtvrtinu objednávek více než ve stejném období o rok dříve,“ vysvětluje Jan Penkala.

Podle společností ACOMWARE oslovených odborníků zájem o internetové nakupování poroste také v roce 2015. „Předpokládám, že růst bude pokračovat i nadále nastaveným tempem – tedy mezi 13 a 15 %. Podíl na obratu maloobchodního prodeje se bude blížit 7 %,“ říká Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK). S tím souhlasí také Tomáš Braverman, ředitel největšího českého nákupního rádce Heureka.cz: „Čekám velmi podobný nárůst jako v roce 2014, tedy asi 15 %. Podíl na retailu by mohl překročit 7 %.“

V letošním roce se ve světě elektronického nakupování očekávají také další zajímavé události. „Zvýší se množství nákupů z mobilních zařízení, a to až na dvojnásobek. Jeho celkový podíl na obratech e-shopů ale zůstane relativně malý,“ říká Jan Penkala. Odborníci pak shodně očekávají, že vlastní e-shop zprovozní také více retailových obchodníků – jít by mělo zejména o prodejce oblečení. Naopak rychloobrátkové zboží (např. potraviny či drogerie) zůstane doménou kamenných obchodů.

Česká e-commerce v roce 2015:

  1. Počet objednávek v e-shopech poroste v roce 2015 o zhruba 15 %;
  2. Podíl e-commerce na obratu maloobchodního prodeje se zvýší, podle odhadů může překročit 7 %;
  3. Počty nákupů z mobilů by se mohly příští rok až zdvojnásobit. Dnes podle údajů Heureka.cz tvoří asi 5 % obratu e-shopů;
  4. Z retailových prodejců vstoupí na internet zejména další fashion značky, dříve avizovaná IKEA a možná také někteří prodejci potravin;
  5. Prodej rychloobrátkového zboží zůstane doménou kamenných obchodů, vlastní e-shop otevře jen minimum prodejců;
  6. Zákazníci budou také v roce 2015 vyžadovat stále kvalitnější služby, nezbytností je e-shop přizpůsobený mobilům a co nejjednodušší nákupní proces (zjednodušení objednávkového procesu). Dlouhodobě zásadní roli hraje také kvalitní logistika.

 

Über ACOMWARE s.r.o

ACOMWARE ist ein spezialisiertes Beratungsunternehmen für E-Commerce. Wir konzentrieren uns vor allem auf Hilfe beim Einstieg in den Online-Markt, E-Commerce-Beratung, Steigerung des Traffics, Geschäftsleistung und intelligentes E-Mail-Versand. Zu unseren Kunden zählen große Marktteilnehmer – E-Shops und Einzelhändler: Tescoma, Astratex.cz, Yves Rocher, Expert ČR, Oxalis.cz, VašeČočky, Conrad Electronic, Kytary.cz und andere. In den elf Betriebsjahren haben wir über 2.000 Internetprojekte betreut.

Das Team besteht aus mehr als 30 erfahrenen Spezialisten. Im Rahmen der E-Commerce-Entwicklung bieten wir unseren Kunden außerdem zahlreiche Fallstudien, Analysen, Schulungen und Workshops an. Für alle E-Commerce-Fans bieten wir auch eine Diskussionsreihe mit erfolgreichen Internet-Unternehmern an – Eshopista.

 

Medienkontakt

Rubicon PR

Patricia Petrucco

Telefon: +420 775 929 191

Email: patricie.petruccova@rubikonpr.cz

de_DE_formalDE