E-commerce Academy

logo EU dotace

E-commerce Academy je vzdělávací projekt, který jsme realizovali pod záštitou Evropské Unie. Celý rok se věnoval výhradně problematice e-commerce.

 

Zajímala nás témata start-up v e-commerce businessu, specifika chování zákazníka v e-commerce, e-shopová řešení, analytické metody v e-commerce a výzkum on-line trhu.

Partnery projektu jsou Vysoká škola ekonomická (VŠE) a Dobrý web. Oficiální název projektu je Rozvoj podnikatelského prostředí pomocí nových vědeckých poznatků v oblasti e-commerce businessu (CZ.2.17.00/34415)


 

Kromě E-commerce Academy jsme také dostali dotace na projekt "Vzděláváním zaměstnanců ke zvýšení konkurenceschopnosti společnosti ACOMWARE" v rámci Operačního programu Praha - Adaptabilita.

 


 

logo e-commerce academyStart-up v e-commerce businessu

 

Výstupem této fáze byl profesionálně sestavený business plán k projektům, na kterých jednotlivé týmy složené ze studentů VŠE a pracovníků z ACOMWARE pracovaly.

Co by měl business plán obsahovat?

  • Popis cílových skupin a jejich potřeb a kvalitní rozpočet.
  • Outsourcing služeb a vhodnost jeho využití.
  • Analýza potenciálu a zejména analýza konkurence.
  • Prezentace produktu a práce se zákazníky.

 Praktické zkvalitnění výuky

  • Analýza dat v systému Heureka.cz.
  • Práce s nástroji pro analýzu konkurence Google Insights, Majestic SEO.
  • Práce s Google Trends a LinkedIn.

Podívejte se na video z přednášky

 


Specifika chování zákazníků v e-commerce

V této části se E-commerce Academy věnovala online trhu, jeho subjektům a jejich zájmům, klíčovým sdružením a organizacím. Mezi témata, kterým se týmy věnovaly, patřily:

  • Postoje k online nakupování.

  • Možnosti získávání návštěvníků.

  • Vhodnost a omezení marketingových nástrojů pro jednotlivé fáze života firmy.

  • Vyhodnocování návratnosti marketingových investic.

 Praktické zkvalitnění výuky

  • Práce s PPC účty a účty Google Analytics reálných klientů.

  • Práce s nástrojem Collabim a Majestic SEO.

  • Práce s e-mail marketingovým systémem Streamsend.

  • Ukázky rozhraní affiliate systému VIV Networks.


logo e-commerce academyE-shopová řešení

Náplní třetí fáze E-commerce Academy byla zejména technická řešení e-shopů.  Naše týmy se naučily, jaké otázky a vstupní analýzy by měly před tvorbou dobře fungujícího e-shopu zaznít a proběhnout. Problematika e-shopových řešení je velmi široká, zde jsou některá témata, kterým se pracovní skupiny věnovaly:

  • Krabicové řešení vs. řešení na míru
  • Specifika e-shopových řešení (hosting, programovací jazyk, podpora).
  • Proces tvorby a rozvoje e-shopu.
  • Mobilní verze eshopu.
  • Procesy eshopu.
  • Propojení e-shopu s dalšími systémy.

Praktické zkvalitnění výuky

  • Ukázky administračního rozhraní různých e-shopových řešení.
  • Práce s účty Google Analytics reálných klientů.

logo e-commerce academyAnalytické metody v e-commerce

Pro zvládnutí části Analytické metody v e-commerce bylo nutné, aby týmy pronikly do terminologie, metod a možností sběru dat z technického i obchodního pohledu.

Mezi další oblasti, kterými se pracovní skupiny zabývaly, patří:

  • Zdroje dat – placené i bezplatné (Google Trends, online NetMonitor, data z Heureka.cz apod.).
  • Měření a vyhodnocování online kampaní vzhledem ke konverzním cílům.
  • Manažerský pohled na analytické metody.
  • Měření prodejních technik cross-sellingu a up-sellingu.

Praktické zkvalitnění výuky

  • Práce s nástroji Optimize a Google Website Optimizer pro A/B a MVT testování.
  • Ukázky dalších nástrojů pro A/B a MVT testování.
  • Práce v analytických systémech Google Analytics, Yahoo! Web Analytics, Webtrends, Adobe Omniture Site Catalyst. 

logo e-commerce academyVýzkum on-line trhu

Jaký je rozdíl mezi online a offline výzkumem? Jaké jsou statistiky chování uživatelů českého internetu? Jak správně testovat a vyhodnocovat? Nejen na tyto otázky odpověděla poslední fáze naší E-commerce Academy.

Praktické zkvalitnění výuky

  • Práce v profesionálním usability labu.
  • Praktické využití prototypovacích nástrojů Axure a Balsamiq.
  • Praktické vyzkoušení nástrojů ClickTale, Loop, mYx, Open Hallway, Usabilla, WebSort apod.
  • Práce s účty Google Analytics reálných klientů.

Buďte v kontaktu a konzultujte svůj projekt ještě dnes!

Kontaktní údaje

Těší nás, že jste se rozhodli nás kontaktovat.

Čím podrobněji popíšete svůj dotaz či problém, tím lépe Vám budeme moci pomoci. Děkujeme za zadání Vašich kontaktních údajů, které nám umožní pružnější komunikaci s Vámi. Budeme Vás kontaktovat v nejkratší možné době. Jsme rádi za důvěru, kterou do nás vkládáte.

Vašemu e-shopu pomůžeme zvítězit.



Telefon: (+ 420) 737 289 119

*

*

*


*