Reportáž přináší

Magdaléna Divišová Business Development
Magda má na starosti projekt Eshopista a zároveň působí jako CEO Online People.

Dva dny informací na Marketing Festivalu v Brně

Přes 10 zahraničních spíkrů a česká špička online marketingu se sjela na dvoudenní Marketing Festival do moravské metropole. Přechod od starého pojetí SEO k novému, účelnější trackování událostí a doporučení vedoucí k lepší práci se zákazníky či nové pohledy na to, jak dělat content webu, byly hlavními tématy, která rezonovala po oba dny konference. Kromě přednášek proběhlo na konferenci několik workshopů - jedním z nich bylo 7 technik, které nakopnou váš e-mailový marketing kolegy Honzy Penkaly.

 

Skvělým otvírákem dvoudenní akce byla futuristická přednáška Cyruse Shepharda z MOZu budoucnosti online marketingu a změnách algoritmu na Google. Shephard hovořil o personifikaci a dalších novinkách a směrech, kterými se Google vydává. Na Cyruse Shepharda navázal Jan Zdarsa z Google se svým vstupem o display reklamě. Phil Nottingham představil zajímavá čísla kanálu Youtube představil ve svém výstupu o segmentaci a personalizaci v rámci video marketing strategií pro rok 2014.

K inspirativním přednáškám také patřilo vystoupení Mirka Černého ze společnosti Futurelytics o prediktivní analytice. Černý hovořil o postupech, jak tvořit segmenty zákazníků i samotný proces segmentace vedoucí k predikci zákaznického chování. Prediktivní analytiku označil za jednu z možných cest, kterými se bude ubírat práce se zákazníkem.

 

Práci se zákazníkem pomocí person a uživatelských scénářů představila persona českého SEO - Marek Prokop. Využitím person v SEO propojil tento obor s webovým designem, kde se využívá již řadu let.

K největším showmanům festivalu patřil jednoznačně Honza Podzimek ze zlínské společnosti PRIA, který ve své přednášce "3 ROI bonbónky pro vás" představil tři případové studie o podpoře produktu-značky pomocí sociálních sítí. Na komunikaci mimo web tematicky navázali Brian Carter s přednáškou o trendech a nejlepších strategiích na sítích v roce 2013 a  Neil Patel s inspirativní přednáškou pro všechny, kteří tvoří firemní blog. Patel ve své přednášce prozradil, jak a jaký tvořit obsah pro vybudování webu s návštěvností 400 tis. čtenářů.

 

Gillian Muessig, spoluzakladatelka MOZu, ve své prezentaci věnované revoluci v inbound marektingu položila filozofickou otázku, jak budeme marketovat, když máme méně a méně možností ke komunikaci a interakci se zákazníkem? Doporučila proto, aby e-shop maximálně tlačil přístup „share experience“ – sdílení zkušeností a podpora zákaznických zážitků.

 


 

Gillian Muessig: "Share experience with your customers!"

 


 

Petra Brodilová se svou přednáškou „Optimalizujte Adwords chytřeji než opičky“ přidala hodně praktických postupů, kterými optimalizují kampaně v Google. Doporučila například report TOP MOVERS, který přehledně ukáže největší pohyby nahoru/dolů, které v reportu změn nemusí být patrné. Upozornila také na to, že je dnes možné nastavit různé kombinace strategií v rámci jedné kampaně, což dříve nebylo možné. Dalším zajímavým tipem, který předala hostům v sále, bylo zaměření se na obecná klíčová slova příbuzného charakteru, když už se web ve svých vyčerpá, a nasadit na ně retargeting. V závěru své prezentace také pochválila dobrou úroveň zdejších PPC agentur.  

Pavel Jašek, české eso webové analytiky, poukázal na důležitost práce s business metrikami nad rámec klasických marketingových KPI, vyzdvihl zejména "CLV" – customer lifetime value, neboli dlouhodobou hodnotu zákazníka, která patří mezi nejdůležitější sledované hodnoty, vedle metrik, kterými sledujete kolik získáte zákazníků, jaký objem peněz přinesou, jak dlouho zůstanou v naší databázi atd.

V závěru přednášky doporučil, aby e-shopy segmentovaly zákazníky, dle podobných znaků chování, do konkrétních skupin a s nimi dále pracovaly dle individuálních konverzních poměrů, které jednotlivé segmenty zákazníků vykazují.

 


 

Pavel Jašek: „Pravděpodobnost věrnosti zákazníka může být důležitější než zisk z jeho prvního nákupu“.

 


 

Právními aspekty neadekvátního chování a "black" analytics se zabýval Phil Pearce ve své přednášce Blackhat Analytics.

Polský spíkr Lukász Zelezny se věnoval oblasti SEO a jeho souvislosti mezi pozicí klíčového slova a konverzí zákazníků. V závěru své přednášky představil řadu užitečných nástrojů pro on page optimization či reporting.

Potěšil nás mimořádný zájem o workshop kolegy Honzy Penkaly na téma "7 technik, které nakopnou váš e-mailový marketing", že jsme přidávali další. 

Honza představil studii transakční e-mailové komunikace více než 20 největších českých e-shopů a v praktické části představil nejen problémy, které způsobují klesající výsledky běžných e-mailingových kampaní, ale také nové možnosti a techniky, jakými tento trend obrátit.

Jeho prezentaci můžete vidět zde.

Buďte v kontaktu a konzultujte svůj projekt ještě dnes!

Kontaktní údaje

Těší nás, že jste se rozhodli nás kontaktovat.

Čím podrobněji popíšete svůj dotaz či problém, tím lépe Vám budeme moci pomoci. Děkujeme za zadání Vašich kontaktních údajů, které nám umožní pružnější komunikaci s Vámi. Budeme Vás kontaktovat v nejkratší možné době. Jsme rádi za důvěru, kterou do nás vkládáte.



Telefon: (+ 420) 737 289 119

*

*

*


*