Lovela
Úspěšný vstup do e-commerce za pomoci influencerů

Úspěšný vstup do e-commerce za pomoci influencerů

Aby vám fungovala spolupráce s influencery, potřebujete dvě věci. Důkladně poznat svou cílovou skupinu a připravit kvalitní obsah, který ji osloví. To se potvrdilo u kampaně pro šetrné čistící a prací prostředky Lovela, které jsme pomohli s úspěšným vstupem do e-commerce. Naše strategie na Instagramu ve spolupráci s influencery zvýšila povědomí o značce a zároveň významně podpořila prodeje. Jak jsme to dokázali?

50%
zvýšení prodejů
2,6 milionů
dosah příspěvků
430
příspěvků s #love_la

Online partner pro žádanou značku v retailu

Prací a čistící prostředky Lovela jsou v Česku známé zejména díky svému hypoalergennímu složení. Proto se hodí pro praní dětského oblečení a ocení je také alergici. Lovela ve svém segmentu dlouhodobě patří k nejžádanějším značkám, své zákazníky však doposud výhradně oslovovala prostřednictvím kamenných obchodů a offline reklamy. Alespoň to platilo do začátku roku 2019, kdy jsme pro ni zrealizovali vůbec první kampaň v digitálním prostředí.

 

Jak nejlépe vstoupit na digitální trh?

S klientem jsme hledali cesty, jak vstoupit na digitální trh s cílem docílit maximálního zásahu a rozšířit povědomí o jeho výrobcích. Náš výzkum a údaje od klienta nás navedly k tomu, abychom cílili na maminky ve věku 18 až 24 let a dále 25 až 34 let. Obě tyto skupiny často chodí na Instagram. Sdílí tu své rodinné zážitky, druží se s dalšími maminkami, a především si vzájemně doporučují zboží. Proto bylo logické, aby kampaň probíhala na této sociální síti.

 

Soutěž jako správná motivace

Abychom cílovou skupinu motivovali, připravili jsme soutěžní kampaň na Instagramu s leitmotivem „Properte se do L.A.“

Ukázka kreativy soutěžního postu na Insgramu Lovely.

Soutěž probíhala od 1. do 28. února. Mohl se do ní zapojit kdokoliv, kdo sdílel na Instagramu fotku nebo video při praní s hashtagem #love_la a označením profilu Lovely. Účastníci se mohli těšit na tyto 3 typy cen:

Zájezd do L. A. vyhrál nejkreativnější post, o kterém rozhodovala odborná porota. Kočárek putoval k autorovi příspěvku s nejvyšším počtem lajků. Třetí typ ceny jsme losovali každý soutěžní týden.

 

Spojení influencerů a PPC reklamy umí kouzla

Pro zvýšení dosahu soutěže jsme oslovili ke spolupráci influencerky na Instagramu. Vybírali jsme opět ze skupiny maminek odpovídající cílové skupině Lovela, abychom přes jejich sledující oslovili followery sdílející stejné zájmy.

Do kampaně se zapojilo dohromady 40 influencerek. Zhruba 30 z nich bychom mohli zařadit do skupiny mikroinfluencerek a 10 mezi významné makroinfluencerky:

Mezi ambasadorkami značky byly například:

mamadomisha, přes 270 tisíc sledujících

 

kamilasikl, přes 88 tisíc sledujících

View this post on Instagram

Řekněme si rovnou, že propagací pracího prášku si říkám o to, aby mi rovnou někdo dal po tlamě, ale počkejte to vtipnější ještě přijde 😄 . . Jako vysloužilej “travel blogger @thesikls ” jsem do toho musela jít, protože hlavní cena soutěže s @lovela.eu je zájezd do LA včetně letenek, ubytování a vstupenek do Disneylandu pro 4členou rodinu. 😉 . Tak a teď to přijde 😅🙌🏼 – k zapojení do soutěže je třeba, aby jste na svém profilu postli fotku nebo video na téma “praní může být velká zábava” 😄😄jsem na vás zvědavá😄 pro mě vypadá zábava jinak – já než se dokopu k praní, tak spíš koketuju s nudismem protože jde do tuhýho, kdy nemáme nikdo nic na sebe. Ono to je stejně jedno protože teď mám 🐐🐐 pořád venku, takže exhibicionismus nebo nudismus ono to vyjde na stejno. 😅😉🙌🏼 Ale to LA!!!! . . Ps: Nezapomeňte na fotku přidat #love_la a označit @lovela.eu 😉 je tam spousta jiných cen, jako výhra kočárku atd. pro více info mrkněte k nim na profil 😉🙌🏼 soutěž trvá do konce února a jestli to vyhraje někdo z vás, tak dejte vědět!!!

A post shared by KAMILA SIKL KRECKOVA (@kamilasikl) on

 

terezakaderabkova, přes 117 tisíc sledujících

View this post on Instagram

Soutez s @lovela.eu pokracuje‼️Zapojit se do ni muzete cely unor a to tak, ze nam pomoci fotky nebo videa ukazete “ze je u Vas prani zabava”, pripojite hastag #love_la a oznacite profil @lovela.eu 👍. Kazdy tyden soutezime o krasne ceny – kocarky a nejruznejsi darkova baleni. Hlavni vyherce ziska zajezd do LA a Disneylandu🙌😘. Navic po dobu souteze (cely unor) muzete nakupovat produkty od znacky Lovely s 56% slevou a to na www.feedo.cz Soutezte s nami pratele😍 #pradlenky

A post shared by Tereza Kadeřábková(Chlebovská) (@terezakaderabkova) on


Organický dosah kampaně jsme navíc podpořili 4týdenní placenou propagací, konkrétně zaměřenou na:

 

Přes 2 tisíce sledujících

Abyste úspěšně vstoupili do e-commerce s produktem pro každodenní používání, potřebujete spojit zajímavý obsah s podporou cílové skupiny. V rámci kampaně nám Instagram posloužil k obojímu. Spojení atraktivního formátu soutěže a spolupráce s influencerkami maminkami, nám na této sociální síti umožnilo jednoduše oslovit vhodné publikum a podpořit prodej i povědomí o značce.

Lovela díky kampani s influencerkami získala během měsíce přes 2 tisíce relevantních sledujících uživatelů na Instagramu, se kterými bude dále pracovat. Zároveň jí soutěž přinesla užitečná data o cílové skupině na sociálních sítích, která může v budoucnu využít u dalších kampaní. V období kampaně navíc došlo ke zvýšení prodejů o více než 50 %.

50%

zvýšení prodejů

430

příspěvků s #love_la

150 000+

lajků příspěvků

2,6 milionů

dosah příspěvků
cs_CZCZ