V pondělí 12. listopadu měl ACOMWARE opět své zastoupení na semináři pro členy APEK. S Janem Penkalou se představil i Michal Horák, ředitel společnosti PeckaDesign. Společně se věnovali mobilnímu marketingu, m-commerce a tvorbě responzivních webů.
„Testeři občas zuřivě a opakovaně ťukají do displeje, protože stránky reagují pomalu. Je důležité, aby byla stránka načtena do 10 vteřin,“ zdůrazňuje Jan Penkala, senior e-commerce consultant. Základní navigace, značka a případně vyhledávání je vhodné umístit nad ohyb. Není nutné, aby měla mobilní verze webu hodně grafiky. Na menším zařízení je stěžejní přehlednost.
V roce 2010 překonaly prodeje chytrých telefonů prodeje klasických počítačů. S růstem využití chytrých telefonů stoupá i počet návštěvníků e-shopů skrze mobilní zařízení. Následně se stále více uživatelů smartphonů nebojí uskutečnit nákup přes mobil nebo tablet.
Nakupování je třetí nejoblíbenější aktivitou při používání chytrého telefonu (66 % zákazníků tvoří ženy). Při nákupu je využito více zařízení: 65 % uživatelů začne na mobilu. Z toho 61 % pokračuje na notebooku a 4% na tabletu.