Feedo.cz: Kampaň Pampers – prodáme v lednu 7 kamionů plenek?

Základními pilíři kampaně byla soutěž o celoroční zásobu plenek Pampers, doprava zdarma a akční cena spojená s navyšováním DPH.

O soutěži – cílíme na maminky

Soutěž měla jednoduchý základ – do slosování o celoroční zásobu plenek Pampers se dostanou všechny zákaznice (zákazníci), které v uvedeném období nakoupí na e-shopu Feedo.cz plenky Pampers.

 


Odhadovaný přínos – dokážeme přivést 120 tisíc návštěvníků?

Základním cílem kampaně bylo navýšení počtu návštěvníků, naše odhady počítaly se ziskem 110–120      tisíc uživatelů za celou dobu trvání soutěže, s nárůstem objednávek o 200 % (na českém i slovenském e-shopu) a se zvýšením obratu o 20 % oproti listopadu 2012.

Návštěvnost Obrat Emaily
+ 110–120 tisíc + 20 % + 6500 kontaktů

 

 

Počet nových odběratelů newsletterů jsme odhadovali celkem na 6500, z čehož by 1500 měly tvořit nové registrace na e-shopu.

Mailing PR články Bannery Srovnávače cen PPC Remarketing

Využili jsme databáze portálu Maminka.cz (40.000 adres), značky Pampers a Happyhair.

PR články propagující soutěž byly uveřejněny na serveru Super.cz.

Display reklama jsme spustili na Super.cz (produktová plachta) a Horokospy.cz (leaderboard banner).

Díky zachování nižší ceny i přes zvýšení DPH se výrazně zvýšily také prokliky z portálů Heureka a Zboží.

PPC kampaně jsme spustili přes systémy Sklik, Google Adwords a Facebook .

Remarketing v obsahové síti Google byl nakonec kvůli přetížení pracovníků v expedici zrušen

 


Podpora – využili jsme PR články na Super.cz

Kromě tradičních kanálů propagace (viz tabulka) jsme zvolili sociální sítě, především firemní FB stránku. Pro zvýšení motivace k nákupu se plenky prodávaly za loňskou cenu (od roku 2013 se plenky zařadily do vyšší sazby DPH 21%), doprava na ně byla zdarma a registrovaní uživatelé získají body do věrnostního klubu a pro další objednávku taktéž doprava zdarma.

Podpora - využití PR článků Podpora využití PR článků (2)

 

 


Výsledky předčily naše odhady

Cíl (porovnání s listopadem 2012)

Naplnění cílů

Realita (porovnání s listopadem 2012)

Počet nových registrací

1500 200 %

Počet nových odběratelů newsletteru

6500 140 % + 27 %

Obrat

+ 20 % 220 % + 170 %

Konverzní poměr

+ 20 %

Návštěvnost

140 % + 150 %

 

Konečná čísla se pohybovala v mnohem příznivější rovině, než byly naše odhady. V listopadu 2012 jsme na několik dní uspořádali pretesting – uživatelům jsme poskytli dopravu zdarma. I díky tomu se stal nejsilnějším měsícem loňského roku, a proto jsme jej zvolili pro srovnání.

Kromě výsledků v tabulce se také zvýšila o 10 % průchodnost košíkem. Ovšem – kvůli dopravě zdarma – se snížila průměrná hodnota objednávky. Největším překvapením byly obraty z PPC reklamy na Facebooku, která se podílela na celých 10 % obratu. Také v poměru cena/výkon si vedla dobře – lepší byly už jen srovnávače a emailing. Nejvíce obratů vygenerovat již tradičně silný emailing.

 


Graf - průběh, PR články
Graf – průběh, PR články

Průběh – PR články zvedají obraty

Nejsilnějším období kampaně byl první týden, ve kterém odešla většina direct mailů, druhý týden, kdy vyšel první PR článek a konec kampaně (druhý PR článek a rozesílka direct mailů).

 

 


V čem jsme pomohli?

Konzultanti z ACOMWARE vytvořili koncepci celé kampaně a naplánovali strategii včetně segmentace zákazníků. Specialisté optimalizovali remarketingové kampaně ve spojení s display reklamou, sestavili posudky k jednotlivým reklamním formátům a vytvořili PR články. Na závěr náš tým vyhodnotil celou kampaň a již připravil další podobnou – taktéž na podporu brandu.

Marketingový ředitel Feedo.cz odpovídal společně s Ondrou Klegou na otázky v našem rozhovoru.

Pomůžeme i Vašemu projektu.

 

cs_CZCZ