Případová studie Maternia pro Marketing Festival

V zahraniční může být drahé nejen zboží, ale také inzerce. Problém s vysokou cenou PPC kampaní je však možné řešit hledáním vhodného segmentu trhu – ukazuje to případ VašeČočky.cz v zahraničí.

Není tajemstvím, že společnost Maternia (v ČR provozující e-shop VašeČočky.cz) již aktuálně působí na 13 trzích po celé Evropě. Na všech těchto trzích jí pomáháme s výkonnostními kampaněmi, zejména v zemích západní Evropy se však v některých státech často potýkáme s nepříjemný problémem v podobě vysokého CPC, který se v extrémních situacích rovná i polovině ceny produktu.

Abychom tento problém vyřešili, byla zvolena nová, originální strategie PPC kampaní„Rozhodli jsme se využít relativně vysokého počtu přistěhovalců v jednotlivých zemích a připravit kampaně cílené kromě mateřského jazyka také na další nejčastěji používané jazyky,“ vysvětluje Jan Fencík, Performance Advertising Leader ve společnosti ACOMWARE. Dále pak dodává: „Na zahraničních trzích je v případě vysokých CPC důležité najít si segment trhu, který vám dokáže generovat výsledky za požadované hodnoty. Není potřeba vždy s inzerci přestat.“

Nová strategie přinesla zejména ve Velké Británii okamžité výsledky – přestože byl počet impresí u ostatních jazyků významně nižší, došlo k výraznému zlepšení průměrné pozice inzerátu (z 4,6 na 1,8) a snížení CPC z 2,18 na 1,17 dolaru. Míra konverze přitom byla zachována, respektive mírně zvýšena.

Více informací o kampani včetně podrobných výsledků najdete v následující prezentaci, která byla v podání Tomáše Bártka (Maternia) k vidění na konferenci Marketing Festival.

cs_CZCZ