Počet nákupů z mobilů roste, ve 3. čtvrtletí dosáhl nového maxima

Aktuální údaje o stavu české e-commerce vycházejí z údajů konzultační společnosti ACOMWARE. Z její analýzy vyplývá, že v 3. čtvrtletí růst obratu tuzemských e-shopů meziročně mírně zpomalil na aktuálních 13 %, celkově se ale za celý letošní rok zvýšil téměř o čtvrtinu. „Již teď je v podstatě jisté, že celá e-commerce letos poroste minimálně o 20 %,“ vysvětluje Jan Penkala, CEO společnosti. „Hlavním trendem, který pozorujeme, je ochota zákazníků využívat k nákupům mobilní telefon. Ve 3. čtvrtletí už mobily tvořily v e-shopech skoro 15 % návštěvnosti, něco málo pod 7 % obratu a poprvé u nich dosáhla míra konverze 1 %,“ dodává.

Od října navíc čeká tuzemské e-shopy nejdůležitější tři měsíce v roce. „Vánoce jsou již tradičně obdobím, na které se obchodníci dlouhodobě připravují. Letos by vedle kampaní neměly podcenit právě otázku optimalizace webů pro mobily. Zvyšuje se také poptávka po kvalitních službách,“ upřesňuje Penkala. Již dříve zveřejnil ACOMWARE odhad růstu pro vánoční období, kde by si měly e-shopy meziročně přilepšit až o 25 %. Někteří obchodníci očekávají ještě výraznější růst – například Alza.cz odhaduje, že Češi letos utratí za dárky až o 40 % více peněz než loni.

Hodnocení 3. čtvrtletí 2015 v české e-commerce:

  1. Meziroční růst obratu českých e-shopů v 3. čtvrtletí mírně zpomalil, když rostly o 13 %. Pokud ale srovnáme první tři čtvrtletí letošního a loňského roku, celkový růst za 2015 dosahuje 24 %;
  2. Tržby z mobilů neustále rostou a dosáhly v 3. čtvrtletí s podílem 6,7 % nového maxima;
  3. Dominantní zůstává nadále obrat z desktopu, který tvoří přes 87 % všech tržeb. Celkové tržby se ale nezvyšují, byly ve 2. i 3. čtvrtletí shodné;
  4. Nejrychleji roste obrat z mobilních telefonů – meziročně o 46 %. Tablety zaznamenaly růst o 35 %, PC o 9 %;
  5. Zvyšuje se také podíl mobilů na návštěvnosti, aktuálně tvoří již 14,9 %. V 2. čtvrtletí to bylo pouze 11,6 %;
  6. Průměrná (celková) hodnota objednávky dosáhla 1 811 Kč při míře konverze 1,88 %. Nadále je nejvyšší u PC a nejnižší u mobilních telefonů;
  7. Míra konverze je nejvyšší opět u PC – 2,08 %. U mobilních telefonů dochází od počátku roku k pravidelnému růstu konverzního poměru. Konverze poprvé dosáhl 1 %, což je historicky nejvíce.

 

Metodika: V rámci analýzy byla zkoumána data více než 70 českých e-shopů se souhrnným ročním obratem přibližně 2,7 miliardy Kč. Zdroj dat: Google Analytics.

 

O společnosti ACOMWARE s.r.o.

ACOMWARE je specializovaná konzultační společnost pro e-commerce. Zaměřujeme se především na pomoc při vstupu na on-line trh, e-commerce poradenství, zvyšování návštěvnosti, obchodní výkonnosti a inteligentní e-mailing. Mezi naše klienty patří významní hráči na trhu – e-shopy i retailisté: Tescoma, Astratex.cz, Yves Rocher, Expert ČR, Oxalis.cz, VašeČočky, Conrad Electronic, Kytary.cz a další. Za 13 let fungování jsme obsloužili přes 3 000 internetových projektů.

Tým tvoří více než 45 zkušených specialistů. V rámci rozvoje e-commerce publikujeme řadu případových studií nebo analýz, dále také pořádáme školení nebo workshopy. Všem příznivcům e-commerce přinášíme také cyklus diskuzí s úspěšnými internetovými podnikateli Eshopista.

Kontakt pro média

Rubikon PR

Patricie Petruccová

tel: +420 775 929 191

email: patricie.petruccova@rubikonpr.cz

cs_CZCZ