Jak na Vánoce inzerovat efektivně?

Ondřej Klega spolu s Janem Penkalou z ACOMWARE v pondělí 29. října vedli odborný seminář pro členy APEK na aktuální téma „Vánoční kampaně efektivně“. Na setkání nechyběli majitelé a zástupci velkých českých e-shopů.

E-shopy letos dosáhnou rekordního obratu 51,2 miliardy korun

Odhady Heureka.cz hovoří o rekordní výši obratů tuzemských e-shopů. Z toho více než čtvrtina obratu připadá na Vánoce, na které by se měly e-shopy připravit několik měsíců předem. „Do přípravy vánoční kampaně se pusťte už v létě, abyste mohli začít inzerovat minimálně 2 měsíce před hlavní sezónou. Na Vánoce je potřeba mít už PPC kampaně 100% nastavené,“ zdůraznil Ondřej Klega.
E-shopy nesmí zapomenout ani na logistiku
nebo plánování marketingových akcí.


 

Jak na Vánoce inzerovat efektivně (1)

Oblíbené motivační výzvy pro zákazníky:

 

Doprava zdarma na vybrané produkty

Výhodné produktové balíčky

Dodatečné body do věrnostního programu

Zboží skladem a také pobočky nebo výdejní místa

 


Jak na Vánoce inzerovat efektivně (2)

Proč byste měli využívat mediální kampaně?

Další část workshopu se věnovala řízení mediálních kampaní a remarketingu. „Mediální kampaně nejsou určené pouze velkým hráčům. Výrazně podporují značku i středních a malých e-shopů. Jejich přímý účinek umíme měřit,“ dodává Jan Penkala. Zároveň ukázal příklady mediálních kampaní ve spojení s remarketingem a technologií RTB. Návratnost investice se zvyšuje několikanásobně.
Probírala se i účast ve vánočních projektech mediálních domů  a ve speciálních projektech jako jsou vanocni-darky.cz. Ten letos navštíví přes 250 000 návštěvníků, kteří nakupují vánoční dárky na internetu.