Výzkum proběhl v období od 14. ledna do 5. února 2017 na vzorku 122 českých e-shopů. Nejširší segment představovaly e-shopy s obratem, který dosahoval rozmezí 10 až 100 miliony korun.
Hlavní závěry výzkumu:
Roku 2017 zaznamenalo růst 82 % e-shopů.
21 % majitelů e-shopů přiznalo, že vracející se zákazníci u nich tvoří přes 40 % všech objednávek.
Až 28 % e-shopů uvedlo, že jejich největší slabinou je úzký tým lidí.
Nejčastějším způsobem dopravy zůstává Česká pošta, nicméně zbývající společnosti dlouhodobě zvyšují svůj podíl.
Uživatelé při prvním nákupu často platí dobírkou, ale u opakovaných návštěv e-shopů preferují platbu kartou nebo převod z účtu.
Black Friday dosáhl u slevových akcí téměř dvojnásobný poměru oproti povánočním výprodejovým akcím. Lze odhadovat, že tento trend způsobilo negativní PR ohledně umělého navyšování cen během povánoční sezóny.
91 % oslovených e-shopů očekává v roce 2018 růst.
E-shopy si začínají ve vyšší míře uvědomovat důležitost známé značky.
Jako největší hrozbu zástupci elektronických obchodů stále vnímají tlak na nižší cenu zboží.
V meziročním srovnání investic do marketingu nedochází k žádným zásadnějším změnám mezi jednotlivými kanály. Pouze u e-mail marketingu se očekává snížení.