Praha, 3. 12. 2014 – Nakupování na internetu je u českých zákazníků stále populárnější. Vyplývá to z výzkumu realizovaného konzultační společností ACOMWARE ve spolupráci s Vysokou školou ekonomickou. Některé druhy zboží si dokonce Češi častěji pořizují online než v kamenných obchodech – týká se to například knih, počítačů nebo elektroniky. Na internetu jim naopak chybí drogerie.
Cílem spotřebitelského výzkumu, který byl uskutečněn na vzorku 802 respondentů, bylo zjistit aktuální vztah a postoje českých zákazníků k nákupům na internetu. „Češi mají obecně velmi pozitivní přístup k internetovému nakupování. Celkem 89 % zákazníků nakupuje na internetu častěji než dříve. Nejpopulárnější jsou knihy, hračky nebo elektronika, naopak poměrně negativní je vztah k nákupu potravin nebo stavebnin,“ explains Jan Penkala, CEO of the consulting company ACOMWARE.
Výzkum se také zaměřil na porovnání množství nákupů, které Češi uskuteční v kamenných prodejnách a na internetu. "Některé druhy zboží již lidé více nakupují na internetu. Platí to například pro počítače a elektroniku, kde více než 50 % dotázaných využilo pro většinu svých nákupů e-shop. Naopak podíl internetu na prodejích je malý u drogerie nebo potravin,“ říká Václav Stříteský z katedry marketingu Vysoké školy ekonomické v Praze.
Zájem mezi zákazníky je zejména o větší nabídku drogerie na internetu. "60 % zákazníků se líbí představa, že si drogerii nakoupí online. Ale jen 15 % už ji takto nakupuje. Potenciál je tedy velký,“ vysvětluje Václav Stříteský. Výzkum dále potvrdil, že zákazníci očekávají od e-shopů i kamenných řetězců stejně kvalitní služby."Zákazník si přeje na internetu stejné služby jako v kamenné prodejně, například možnost reklamace nebo použití věrnostní karty. Zároveň převažuje názor, že prodejce by měl disponovat oběma typy obchodů,“ dodává Jan Penkala.
Hlavní zjištění průzkumu ACOMWARE:
ACOMWARE is a specialized consulting company for e-commerce. We focus primarily on help in entering the online market, e-commerce consulting, increasing traffic, business performance and intelligent emailing. Our clients include major market players – e-shops and retailers: Tescoma, Astratex.cz, Yves Rocher, Expert ČR, Oxalis.cz, VašeČočky, Conrad Electronic, Kytary.cz and others. In 12 years of operation, we have served over 2,000 internet projects.
The team consists of more than 35 experienced specialists. As part of e-commerce development, we also provide clients with a number of case studies, analyses, training and workshops. For all e-commerce fans, we also bring a series of discussions with successful Internet entrepreneurs - Eshopista.
Rubicon PR
Patricia Petrucco
phone: +420 775 929 191
e-mail: patricie.petruccova@rubikonpr.cz