Češi nakupují na internetu nejčastěji v pondělí, podíl nákupů z mobilu je stále malý

Praha, 13. 11. 2014 – Češi nakupují v internetových obchodech nejčastěji v pondělí dopoledne v době mezi 10–12 hodinou. Vyplývá to ze studie konzultační společnosti ACOMWARE, která dále potvrdila, že pro obchodníky jsou i nadále klíčové objednávky z počítačů: ty tvoří více než 93 % jejich tržeb.

Kdy a jak nakupujeme v internetových obchodech? Právě na tuto otázku se zaměřila studie konzultační společnosti ACOMWARE, jež se specializuje na oblast e-commerce. „Z naší analýzy více než 585 000 transakcí vyplývá, že čeští zákazníci nakupují v e-shopech nejvíce v pondělí a nejméně v sobotu. Skutečně nákupní špička je ve všední dny v době mezi 1012 hodinou dopoledne,“ vysvětluje Jan Penkala, CEO konzultační společnosti ACOMWARE. Velké množství objednávek uskuteční zákazníci ještě také těsně po poledni a poté večer mezi 21–22 hodinou.

Z hlediska zařízení, které zákazníci využívají pro objednání zboží, jasně vévodí počítače. Desktop tvoří e-shopům v průměru více než 93 % tržeb, následuje tablet a na posledním místě je mobil. Na počítačích je také v průměru nejvyšší míra konverze, která značí poměr návštěvníků, kteří nakoupí, vůči všem návštěvníkům e-shopu,“ říká Jan Penkala. V tomto případě jsou však již rozdíly mezi počítači a ostatními zařízeními (tablet, mobil) menší. „Například o víkendu platí, že nakoupí spíše majitel tabletu, než notebooku nebo stolního PC,“ uzavírá Jan Penkala.

Výzkum společnosti ACOMWARE byl uskutečněn v období 1. 7. 2013 až 30. 6. 2014 a zahrnuje údaje z celkem 18 velkých českých e-shopů, které dohromady vytváří roční obrat přes 940 milionů Kč. Celkem bylo zkoumáno přes 585 000 objednávek. Každý e-shop prodává zboží z jiné kategorie.

Hlavní zjištění analýzy ACOMWARE:

  1. Češi nakupují na internetu nejvíce v pondělí, nejméně v sobotu;
  2. Největší podíl na tržbách e-shopů mají objednávky uskutečněné mezi 10–12 hodinou dopoledne;
  3. Lidé ke svým nákupům nejvíce využívají osobní počítače a notebooky – ty tvoří obchodníkům přes 93 % tržeb;
  4. Míra konverze (poměr návštěvníků, kteří objednají, vůči všem návštěvníkům e-shopu) je obecně nejvyšší u počítačů. O víkendu je ale již vyšší u vlastníků tabletů;
  5. Hodnota průměrné objednávky v průběhu dne roste – nejmenší je hned po půlnoci, nejvyšší poslední hodinu před půlnocí.

Kompletní výsledky výzkumu je možné stáhnout zde. K dispozici je také infografika zde.

 

O společnosti ACOMWARE s.r.o.

ACOMWARE je specializovaná konzultační společnost pro e-commerce. Zaměřujeme se především na pomoc při vstupu na on-line trh, e-commerce poradenství, zvyšování návštěvnosti, obchodní výkonnosti a inteligentní emailing. Mezi naše klienty patří významní hráči na trhu – e-shopy i retailisté: Tescoma, Astratex.cz, Yves Rocher, Expert ČR, Oxalis.cz, VašeČočky, Conrad Electronic, Kytary.cz a další. Za 12 let fungování jsme obsloužili přes 2 000 internetových projektů.

Tým tvoří více než 35 zkušených specialistů. V rámci rozvoje e-commerce také přinášíme klientům řadu případových studií, analýz, školení a workshopů. Všem příznivcům e-commerce přinášíme také cyklus diskuzí s úspěšnými internetovými podnikateli – Eshopista.

 

Kontakt pro média

Rubikon PR

Patricie Petruccová

tel: +420 775 929 191

email: patricie.petruccova@rubikonpr.cz

cs_CZCZ