Na průzkumu se podílí

Jan Penkala CEO
Jenda je od února 2014 ředitelem naší společnosti. Má na starosti rozvoj odborných znalostí ve společnosti a určování strategie pro e-shopy a retailery v oblasti e-commerce.

Ondřej Klega Head of Marketing and Business Development
Ondřej má v ACOMWARE na starosti vedení týmu marketingu. Zaměřuje se také na partnerské činnosti, přednáší na konferencích o problematice e-commerce (Shoproku Meeting 2012, E-business Forum), participuje na přednáškách pro studenty marketingu.

Infografika: Jak vidí e-shopy rok 2016?

Výzkum byl uskutečněn v průběhu ledna na vzorku 212 majitelů tuzemských e-shopů. Potvrzuje přitom, o čem se v ČR mluví již několik týdnů – české e-shopy za sebou mají rekordní loňský rok a také očekávání na ten letošní jsou velmi pozitivní. „Podle našeho výzkumu se téměř 78 % e-shopům podařilo loni zvýšit obrat, jeho pokles naopak hlásí pouze 10 % e-shopů," říká Jan Penkala, CEO konzultační společnosti ACOMWARE. Ještě zajímavější je pohled na to, jaký obrat prodejci očekávají letos: celkem 84 % e-shopů odhaduje růst obratu o minimálně 10 %. Naopak toho, že by tržby mohly klesat, se bojí pouze 2 % respondentů.

Pozitivní stav trhu se projevuje také v otázce cílů, které si prodejci stanovili na rok 2016. „Podobně jako každý rok je hlavním cílem obchodníků zvýšit obrat. Zajímavé ale je, že e-shopy se vůbec poprvé výrazněji zaměří také na zisk. Téměř třetina z nich tvrdí, že se pokusí zisk maximalizovat, loni se k stejnému cíli hlásilo o polovinu e-shopů méně," vysvětluje Penkala.

Z výsledků výzkumů dále vyplývá, že e-shopy ani přes větší důraz na svou ziskovost neplánují omezit investice do rozvoje. Více investovat plánuje 72 % obchodníků, což je jo 5 % více než loni. Tyto finanční prostředky přitom plánují utratit zejména za marketing, technologie nebo zkvalitnění své stávající nabídky zboží (jeho lepší dostupnost, popisy, fotografie či video).

Hlavní závěry výzkumu:

  1. 77 % e-shopů loni zaznamenalo zvýšení tržeb. Pokles se týkal pouze 10 % z nich. Pokud jde o podíl mobilních zařízení na obratu, u dvou třetin e-shopů nepřesahuje 10 %. Pouze pro 10 % obchodníků znamenají mobilní zařízení tržby nad 20 %. 
  2. V roce 2016 očekává růst obratu 84 % e-shopů, pokles pouhá 2 %. Zbylých 14 % předpokládá, že jejich tržby budou stagnovat.
  3. Pokud jde o další cíle, téměř 32 % e-shopů se bude letos snažit maximalizovat svůj zisk. Před rokem to bylo pouze 16 %. Pro 47 % e-shopů bude letos zásadní vylepšit své zákaznické služby, o procento méně chce zlepšit také své marketingové aktivity.
  4. 72 % e-shopů plánuje letos zvýšit investice do rozvoje o 10 % a více. Nejvíce hodlají provozovatelé investovat do marketingu, technologie nebo zkvalitnění své stávající nabídky zboží (jeho lepší dostupnost, popisy, fotografie či video).
  5. Pokud jde o marketingové investice, v roce 2015 směřovaly e-shopy nejvíce finančních prostředků do PPC reklamy a remarketingu, dále do zbožových srovnávačů, sociálních sítí, SEO a emailové komunikace. Prioritou pro rok 2016 bude znovu PPC, poroste ale význam SEO nebo emailingu.
  6. Za svou největší slabinu považují tuzemští provozovatelé e-shopů nedostatek kapitálu a úzkým tým zaměstnanců.

 

Další závěry z našeho průzkumu si můžete prohlédnout ve formě infografiky:

Buďte v kontaktu a konzultujte svůj projekt ještě dnes!

Kontaktní údaje

Těší nás, že jste se rozhodli nás kontaktovat.

Čím podrobněji popíšete svůj dotaz či problém, tím lépe Vám budeme moci pomoci. Děkujeme za zadání Vašich kontaktních údajů, které nám umožní pružnější komunikaci s Vámi. Budeme Vás kontaktovat v nejkratší možné době. Jsme rádi za důvěru, kterou do nás vkládáte.



Telefon: (+ 420) 737 289 119

*

*

*


*