Na projektu se podílejí

Ondřej Klega Head of Marketing and Business Development
Ondřej má v ACOMWARE na starosti vedení týmu marketingu. Zaměřuje se také na partnerské činnosti, přednáší na konferencích o problematice e-commerce (Shoproku Meeting 2012, E-business Forum), participuje na přednáškách pro studenty marketingu.

Feedo.cz: Kampaň Pampers – prodáme v lednu 7 kamionů plenek?

Základními pilíři kampaně byla soutěž o celoroční zásobu plenek Pampers, doprava zdarma a akční cena spojená s navyšováním DPH.

O soutěži – cílíme na maminky

Soutěž měla jednoduchý základ – do slosování o celoroční zásobu plenek Pampers se dostanou všechny zákaznice (zákazníci), které v uvedeném období nakoupí na e-shopu Feedo.cz plenky Pampers.

  • Termín: 7. 1. 2013 – 3. 2. 2013
  • Cílová skupina: maminky s dítětem ve věku od 0 do 2 let
  • Výhra: 16× celoroční zásoba plenek Pampers (v každém týdnu 4 výherci)
  • Podmínky zařazení do soutěže: Nákup plenek Pampers v uvedeném období

 


Odhadovaný přínos – dokážeme přivést 120 tisíc návštěvníků?

Návštěvnost Obrat Emaily
+ 110–120 tisíc + 20 % + 6500 kontaktů

Základním cílem kampaně bylo navýšení počtu návštěvníků, naše odhady počítaly se ziskem 110–120 tisíc uživatelů za celou dobu trvání soutěže, s nárůstem objednávek o 200 % (na českém i slovenském e-shopu) a se zvýšením obratu o 20 % oproti listopadu 2012.

Počet nových odběratelů newsletterů jsme odhadovali celkem na 6500, z čehož by 1500 měly tvořit nové registrace na e-shopu.

Mailing

PR články

Bannery

Srovnávače cen

PPC

Remarketing

Využili jsme databáze portálu Maminka.cz (40.000 adres), značky Pampers a Happyhair.

PR články propagující soutěž byly uveřejněny na serveru Super.cz.

 

Display reklama jsme spustili na Super.cz (produktová plachta) a Horokospy.cz (leaderboard banner).

Díky zachování nižší ceny i přes zvýšení DPH se výrazně zvýšily také prokliky z portálů Heureka a Zboží.

PPC kampaně jsme spustili přes systémy Sklik, Google Adwords a Facebook .

Remarketing v obsahové síti Google byl nakonec kvůli přetížení pracovníků v expedici zrušen


pr článek pro Feedo.cz

pr článek pro Feedo.cz

Podpora – využili jsme PR články na Super.cz

Kromě tradičních kanálů propagace (viz tabulka) jsme zvolili sociální sítě, především firemní FB stránku. Pro zvýšení motivace k nákupu se plenky prodávaly za loňskou cenu (od roku 2013 se plenky zařadily do vyšší sazby DPH 21%), doprava na ně byla zdarma a registrovaní uživatelé získají body do věrnostního klubu a pro další objednávku taktéž doprava zdarma.

Otestujte si svůj e-shop. Vyzkoušejte náš barometr:

 

 

 


Výsledky předčily naše odhady

 

Cíl (porovnání s listopadem 2012)

Naplnění cílů

Realita (porovnání s listopadem 2012)

Počet nových registrací

1500

200 %

-

Počet nových odběratelů newsletteru

6500

140 %

+ 27 %

Obrat

+ 20 %

220 %

+ 170 %

Konverzní poměr

-

-

+ 20 %

Návštěvnost

-

140 %

+ 150 %

 

Konečná čísla se pohybovala v mnohem příznivější rovině, než byly naše odhady. V listopadu 2012 jsme na několik dní uspořádali pretesting – uživatelům jsme poskytli dopravu zdarma. I díky tomu se stal nejsilnějším měsícem loňského roku, a proto jsme jej zvolili pro srovnání.

Kromě výsledků v tabulce se také zvýšila o 10 % průchodnost košíkem. Ovšem – kvůli dopravě zdarma – se snížila průměrná hodnota objednávky. Největším překvapením byly obraty z PPC reklamy na Facebooku, která se podílela na celých 10 % obratu. Také v poměru cena/výkon si vedla dobře – lepší byly už jen srovnávače a emailing. Nejvíce obratů vygenerovat již tradičně silný emailing.

Jak je na tom Váš emailing? Vyzkoušejte náš emailmetr:

 


Graf Feedo.cz

Průběh – PR články zvedají obraty

Nejsilnějším období kampaně byl první týden, ve kterém odešla většina direct mailů, druhý týden, kdy vyšel první PR článek a konec kampaně (druhý PR článek a rozesílka direct mailů).

 


V čem jsme pomohli?

Konzultanti z ACOMWARE vytvořili koncepci celé kampaně a naplánovali strategii včetně segmentace zákazníků. Specialisté optimalizovali remarketingové kampaně ve spojení s display reklamou, sestavili posudky k jednotlivým reklamním formátům a vytvořili PR články. Na závěr náš tým vyhodnotil celou kampaň a již připravil další podobnou – taktéž na podporu brandu.

Marketingový ředitel Feedo.cz odpovídal společně s Ondrou Klegou na otázky v našem rozhovoru.

Pomůžeme i Vašemu projektu.

 

 

 

Buďte v kontaktu a konzultujte svůj projekt ještě dnes!

Kontaktní údaje

Těší nás, že jste se rozhodli nás kontaktovat.

Čím podrobněji popíšete svůj dotaz či problém, tím lépe Vám budeme moci pomoci. Děkujeme za zadání Vašich kontaktních údajů, které nám umožní pružnější komunikaci s Vámi. Budeme Vás kontaktovat v nejkratší možné době. Jsme rádi za důvěru, kterou do nás vkládáte.



Telefon: (+ 420) 737 289 119

*

*

*


*