Na studii se podílejí

Ondřej Smékal Head of Performance and Digital Media
Ondra vede v ACOMWARE špičkový performance a digital media tým a stará se o jeho rozvoj. Dříve působil v Seznamu, kde pracoval jako konzultant Skliku pro klíčové zákazníky a agentury. V ACOMWARE se přesouvá z pozice E-commerce Consulting Leadera.

Kamil Gric PR Manager
Kamil pracuje na pozici Marketing Manager, kde má na starosti řízení marketingového týmu. Aktivně se věnuje zejména problematice PR a obsahu. Připravuje případové studie, výstupy pro média i populárně-naučné články pro náš blog.

ACOMWARE e-commerce index: české e-shopy rostly v 1. čtvrtletí o 23 %

Pro letošní rok odborníci předpovídali růst obratu českých e-shopů o zhruba 10-15 %. Naše čísla za první čtvrtletí ale ukazují, že tempo růstu je zatím rychlejší – konkrétně o 23 %. Nejvíce se daří prodejcům zboží do domácností, dětských produktů nebo módy.

Hodnocení 1. čtvrtletí 2015:

  1. České e-shopy rostly meziročně +23 %; oproti předchozímu čtvrtletí se ale jejich obrat snížil o 25 %;
  2. Průměrná hodnota objednávky dosáhla 1 760 Kč při míře konverze 1,64 %;
  3. 81,7 % návštěvnosti e-shopů pochází z PC, 11,5 % z mobilů a 6,5 % z tabletů. Nejvíce se meziročně zvýšila návštěvnost z mobilů a to o 38,7 %;
  4. Na obratu e-shopů se z 90,7 % podílejí PC. Mobily tvoří 4,5 %, tablety 4,7 %;
  5. Nejvíce roste obrat z mobilních zařízení – o 56 %. Tablety zaznamenaly růst o 42 %, PC o 25 %;
  6. Průměrná hodnota objednávky je nejvyšší u PC (2 048 Kč), nejnižší u mobilů (1 494 Kč). U tabletů dosahuje 1 717 Kč;
  7. Míra konverze je nejvyšší u PC, kde činí 1,68 %. U mobilů je téměř o polovinu menší – 0,81 %. Tablety mají průměrnou konverzi 1,28 %.

Srovnání návštěvnosti

1. čtvrtletí 2015

Růst meziroční

Růst mezičtvrtletní

PC

+9 %

-10 %

Tablet

+46 %

+6 %

Mobil

+49 %

+6 %

 

Srovnání obratu

1. čtvrtletí 2015

Růst meziroční

Růst mezičtvrtletní

Průměrná míra konverze

Průměrná hodnota objednávky

Všechna zařízení

+23%

-25%

1,64%

1 760 Kč

PC

+25%

-16%

1,68%

2 048 Kč

Tablet

+42%

-18%

1,28%

1 717 Kč

Mobil

+56%

-13%

0,81%

1 494 Kč

 

Růst obratu ve vybraných segmentech zboží

1. čtvrtletí 2015

Růst meziroční

Domácnost

+34 %

Dětské zboží / hračky

+24 %

Elektro

+24 %

Móda

+23 %

DIY

+18 %

 

Předpověď pro 2. čtvrtletí 2015

Pro 2. čtvrtletí 2015 očekáváme růst znovu na úrovni 20 %. Tahounem bude jarní sortiment – oblečení, sport, zahrada nebo také potraviny díky spuštění nových e-shopů.

Metodika: Analyzováno bylo více než 70 e-shopů s ročním obratem zhruba 2,7 miliardy korun. Použitý zdroj dat: Google Analytics.

 

Buďte v kontaktu a konzultujte svůj projekt ještě dnes!

Kontaktní údaje

Těší nás, že jste se rozhodli nás kontaktovat.

Čím podrobněji popíšete svůj dotaz či problém, tím lépe Vám budeme moci pomoci. Děkujeme za zadání Vašich kontaktních údajů, které nám umožní pružnější komunikaci s Vámi. Budeme Vás kontaktovat v nejkratší možné době. Jsme rádi za důvěru, kterou do nás vkládáte.



Telefon: (+ 420) 737 289 119

*

*

*


*