České e-shopy vykročily k dalšímu rekordu. Nejvíce rostou nákupy z mobilů

Praha, 14. dubna 2016 – Množství nákupů, které Češi uskuteční v internetových obchodech, rostlo také v prvním čtvrtletí letošního roku. Obrat prodejců vzrostl podle analýzy konzultační společnosti ACOMWARE meziročně o zhruba 18 %. Lidé přitom stále častěji nakupují ze svých mobilů – za poslední rok se příjmy z tohoto typu zařízení více než zdvojnásobily.

„Tempo růstu české e-commerce sice oproti loňskému roku mírně polevilo, ale i tak jde o jasný signál, že e-shopy čeká další silný rok,“ predikuje Jan Penkala, CEO konzultační společnosti ACOMWARE. Podle údajů firmy vzrostly v prvním čtvrtletí obraty tuzemských prodejců v průměru meziročně o 18 %. Pokud by takto trh rostl i po celý zbytek letošního roku, zvýšil by se celkový obrat e-commerce z loňských 81 miliard na zhruba 96 miliard Kč.

Internetovým prodejcům se přitom v prvním kvartálu zvýšily příjmy bez ohledu na kategorii zboží či zařízení, které zákazníci k objednávce zvolili. „Růst je patrný ve všech segmentech. Obchodníkům se zvýšily objednávky z počítačů, tabletů i mobilů," říká Penkala a upřesňuje: „Nejvyšší tempo růstu za poslední rok vykazuje množství objednávek z chytrých telefonů. Jejich podíl na obratu e-shopů je v průměru zhruba 8 %, tablety tvoří asi 5,5 %.“ Prim v online nakupování tak u českých zákazníků stále hrají osobní počítače, z nichž pochází 86,5 % všech tržeb (loni to bylo v období od ledna do března 92 %). Pokud jde o srovnání prvního čtvrtletí a loňských Vánoc, došlo od ledna k poklesu míry konverze. Ta určuje počet návštěvníků, kteří v e-shopu uskutečnili svou objednávku. „Konverze sice poklesla z 2,4 % na 1,92 %, zvýšila se ale průměrná útrata. Zákazníci v e-shopech nakoupili v průměru za 1 892 Kč, loni to bylo asi o 150 Kč méně,“ dodává Penkala.

Česká e-commerce v 1. čtvrtletí 2016

  1. Tržby českých e-shopů vzrostly meziročně o 18 %. V porovnání s posledním čtvrtletím loňského roku ale zároveň došlo k poklesu o zhruba 9 %.
  2. Lidé české e-shopy nejvíce navštěvují z osobních počítačů, které tvoří 74,5 % veškeré návštěvnosti. Meziročně však jde o pokles o zhruba 7 % ve prospěch mobilů a tabletů. 
  3. Dominantní nadále zůstávají objednávky z počítačů, které tvoří zhruba 86,5 % všech tržeb.
  4. V kategorii mobilních zařízení vládnou smartphony – nákupy z nich tvoří již 8 % tržeb a také 17,5 % návštěvnosti tuzemských e-shopů, u tabletů jde o 5,5 % (obrat), respektive  8 % (návštěvnost).
  5. Nejrychleji roste obrat z mobilních telefonů – meziročně o 133 %. Tablety zaznamenaly růst o 52 %, PC o 11 %.
  6. Hodnota průměrné objednávky v e-shopech dosáhla částky 1 892 Kč. Míra konverze byla 1,92 %.

O společnosti ACOMWARE s.r.o.

ACOMWARE je specializovaná konzultační společnost pro e-commerce. Zaměřujeme se především na pomoc při vstupu na on-line trh, e-commerce poradenství, zvyšování návštěvnosti, obchodní výkonnosti a inteligentní e-mailing. Za 13 let fungování jsme obsloužili přes 3 000 internetových projektů.

Tým tvoří více než 60 zkušených specialistů. V rámci rozvoje e-commerce publikujeme řadu případových studií nebo analýz, dále také pořádáme školení nebo workshopy. Všem příznivcům e-commerce přinášíme také cyklus diskuzí s úspěšnými internetovými podnikateli Eshopista.

Kontakt pro média

Relative PR & Consultancy

Jiří Uhlíř

tel. +420 724 014 643

e-mail: jiri.uhlir@relativepr.cz

Buďte v kontaktu a konzultujte svůj projekt ještě dnes!

Kontaktní údaje

Těší nás, že jste se rozhodli nás kontaktovat.

Čím podrobněji popíšete svůj dotaz či problém, tím lépe Vám budeme moci pomoci. Děkujeme za zadání Vašich kontaktních údajů, které nám umožní pružnější komunikaci s Vámi. Budeme Vás kontaktovat v nejkratší možné době. Jsme rádi za důvěru, kterou do nás vkládáte.



Telefon: (+ 420) 737 289 119

*

*

*


*