České e-shopy hlásí meziroční růst tržeb o 22 %. Pomohl zájem o sezónní zboží

Praha, 27. července 2016 – Po prvních šesti měsících tohoto roku je jasné, že internetové prodeje v Česku letos zlomí další rekord. Od ledna do konce června se obrat tuzemských e-shopů meziročně zvýšil o 22 %. Ve druhém čtvrtletí růst dokonce akceleroval a dosáhl 25 %. V tomto období byl mezi lidmi největší zájem zejména o sezónní zboží, jako jsou bazény, klimatizace nebo domácí ventilátory.

Uvedená čísla vyplývají z analýzy konzultační společnosti ACOMWARE a jejích partnerů. „První letošní pololetí bylo pro české e-shopy úspěšné. Díky vyšší spotřebě domácností zůstává i růst e-shopů nad 20 %, meziročně jde konkrétně o 22 %, vysvětluje Ondřej Klega z konzultační společnosti ACOMWARE. Ve druhém čtvrtletí rostly tržby e-shopů dokonce o něco rychleji, než v tom prvním – konkrétně o 25 %. Potvrzuje se tím předchozí prognóza společnosti ACOMWARE, že v roce 2016 bude obrat z české e-commerce atakovat hranici 100 miliard Kč.

Jedním z hlavních důvodů pokračujícího růstu je vyšší míra konverze. Ta určuje procento návštěvníků internetových e-shopů, kteří dokončí objednávku. „V prvním i druhém čtvrtletí byla míra konverze zhruba 2,5 %, loni to bylo ve druhém čtvrtletí jen 1,6 %," říká Klega, podle nějž rostou i nadále nejrychleji prodeje realizované pomocí mobilních telefonů – konkrétně ve druhém kvartálu meziročně o 67 %.

Prodeje ve druhém čtvrtletí již tradičně ovlivnil rostoucí zájem o sezónní zboží. Jak vyplývá ze statistik firmy TrendLucid, první dubnový týden se pozornost zákazníků začala ještě více upínat k zahradě a v růstu tak pokračovaly sekačky, křovinořezy i rok od roku žádanější vertikutátory. S přicházejícím létem pak rostla i potřeba lidí ochladit se: „Prodejci bazénů zaznamenali ve druhém kvartálu meziměsíční nárůst 91 % v zájmu zákazníků. Podobně rostla poptávka po domácích ventilátorech nebo klimatizacích. Všechny tyto kategorie nejvýrazněji rostly především na konci června, který byl teplotně nadprůměrný. Hodnot loňských tropických srpnových dnů však zájem zákazníků nedosahoval," vysvětluje Jan Mayer, CEO společnosti TrendLucid. Pokles zájmu zákazníků ve druhém čtvrtletí naopak pocítili prodejci elektroniky, domácích spotřebičů nebo tepelné techniky.

Podle statistik společnosti GoPay také roste důvěra v online platbu. Již 64 % zákazníků, kteří využijí tuto bránu, zaplatí kartou. Loni to bylo 59 %. „Tento trend je patrný jak z dat o rozložení platebních metod na naší platební bráně, tak i z poptávek nových e-shopů, které chtějí dominantně umožnit svým zákazníkům platit kartou,“ vysvětluje Jan Vodička, marketingový manažer GoPay.

Česká e-commerce ve 2. čtvrtletí 2016

  1. Tržby českých e-shopů vzrostly ve druhém čtvrtletí meziročně o 25 %. Za celé první pololetí pak růst dosáhl 22 %.
  2. Hlavní podíl na tržbách stále mají objednávky z desktopů – z těch plyne obchodníkům 86 % všech příjmů. Loni to bylo téměř 89 %.
  3. Míra konverze dosáhla ve 2. čtvrtletí téměř 2,5 % - loni to bylo pouhých 1,6 %. Zároveň došlo ke snížení průměrné hodnoty objednávky z loňských 1 737 Kč na aktuálních 1 347 Kč.
  4. Nejvíce rostl ve druhém čtvrtletí zájem o sezónní zboží – zejména klimatizace, bazény a ventilátory. Naopak lidé méně hledali elektroniku, spotřebiče nebo tepelnou techniku.
  5. Při platbě Češi stále častěji využívají platební karty – podle údajů GoPay již v 64 % případů. Populární jsou také bankovní tlačítka, která využívá 29 % zákazníků.

Metodika: V rámci analýzy byla zkoumána data více než 60 českých e-shopů se souhrnným ročním obratem přibližně 3 miliardy Kč. Zdroj dat: Google Analytics.

 

 

 

O společnosti ACOMWARE s.r.o.

ACOMWARE je specializovaná konzultační společnost pro e-commerce. Zaměřujeme se především na pomoc při vstupu na on-line trh, e-commerce poradenství, zvyšování návštěvnosti, obchodní výkonnosti a inteligentní e-mailing. Za 13 let fungování jsme obsloužili přes 3 000 internetových projektů.

Tým tvoří více než 60 zkušených specialistů. V rámci rozvoje e-commerce publikujeme řadu případových studií nebo analýz, dále také pořádáme školení nebo workshopy. Všem příznivcům e-commerce přinášíme také cyklus diskuzí s úspěšnými internetovými podnikateli Eshopista.

O TrendLucid

TrendLucid pomáhá e-shopům efektivněji pracovat s produktovým portfoliem skrze kombinaci monitoringu cen, analýzy tržních trendů a sledování uživatelského chování na internetu. Naše reporty a přehledné dashboardy usnadňují každodenní práci úspěšným českým e-shopům.

O společnosti GoPay

GoPay je největším poskytovatelem online plateb českého původu a patří mezi největší poskytovatele online plateb v Česku a ve střední Evropě. Ročním objem zprostředkovaných plateb se pohybuje v miliardách Kč. V současnosti používá platební bránu GoPay přes 6 tisíc obchodníků v Čechách i na Slovensku. Mezi největší klienty GoPay patří e-shopy, mobilní operátoři, poskytovatelé satelitní televize, či prodejci vstupenek nebo jízdenek. Činnost GoPay je dozorována Českou národní bankou a GoPay je držitelem licence České národní banky pro vydávání elektronických peněz.

Kontakt pro média

Relative PR  & Consultancy

Jiří Uhlíř

tel. +420 724 014 643

e-mail: jiri.uhlir@relativepr.cz

Buďte v kontaktu a konzultujte svůj projekt ještě dnes!

Kontaktní údaje

Těší nás, že jste se rozhodli nás kontaktovat.

Čím podrobněji popíšete svůj dotaz či problém, tím lépe Vám budeme moci pomoci. Děkujeme za zadání Vašich kontaktních údajů, které nám umožní pružnější komunikaci s Vámi. Budeme Vás kontaktovat v nejkratší možné době. Jsme rádi za důvěru, kterou do nás vkládáte.



Telefon: (+ 420) 737 289 119

*

*

*


*