Češi letos zdvojnásobí počet nákupů z mobilů, e-shopy budou znovu lámat rekordy

Praha, 8. 1. 2015 – Nakupování na internetu je v Česku stále populárnější. Podle statistik konzultační společnosti Acomware vzrostl o Vánocích počet nákupů v internetových obchodech meziročně o 21 %. Obliba e-shopů poroste také v roce 2015, kdy se významně zvýší počet nákupů z mobilních telefonů.

 

Loňské Vánoce byly pro provozovatele českých internetových obchodů znovu rekordní. „Nejvíce objednávek přijaly internetové obchody v pondělí 15. prosince. Celkem pak lidé uskutečnili o zhruba 21 % více nákupů než v předchozím roce,“ vysvětluje Jan Penkala, CEO konzultační společnosti ACOMWARE. Zvyšuje se také důvěra Čechů v nakupování na internetu. „Lidé stále více věří, že e-shopy doručí zboží včas před Štědrým dnem. Nebojí se proto nakupovat o něco později. Například ve dnech mezi 15. a 21. prosincem uskutečnili o čtvrtinu objednávek více než ve stejném období o rok dříve,“ vysvětluje Jan Penkala.

Podle společností ACOMWARE oslovených odborníků zájem o internetové nakupování poroste také v roce 2015. „Předpokládám, že růst bude pokračovat i nadále nastaveným tempem – tedy mezi 13 a 15 %. Podíl na obratu maloobchodního prodeje se bude blížit 7 %,“ říká Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK). S tím souhlasí také Tomáš Braverman, ředitel největšího českého nákupního rádce Heureka.cz: „Čekám velmi podobný nárůst jako v roce 2014, tedy asi 15 %. Podíl na retailu by mohl překročit 7 %.“

V letošním roce se ve světě elektronického nakupování očekávají také další zajímavé události. „Zvýší se množství nákupů z mobilních zařízení, a to až na dvojnásobek. Jeho celkový podíl na obratech e-shopů ale zůstane relativně malý,“ říká Jan Penkala. Odborníci pak shodně očekávají, že vlastní e-shop zprovozní také více retailových obchodníků – jít by mělo zejména o prodejce oblečení. Naopak rychloobrátkové zboží (např. potraviny či drogerie) zůstane doménou kamenných obchodů.

Česká e-commerce v roce 2015:

  1. Počet objednávek v e-shopech poroste v roce 2015 o zhruba 15 %;
  2. Podíl e-commerce na obratu maloobchodního prodeje se zvýší, podle odhadů může překročit 7 %;
  3. Počty nákupů z mobilů by se mohly příští rok až zdvojnásobit. Dnes podle údajů Heureka.cz tvoří asi 5 % obratu e-shopů;
  4. Z retailových prodejců vstoupí na internet zejména další fashion značky, dříve avizovaná IKEA a možná také někteří prodejci potravin;
  5. Prodej rychloobrátkového zboží zůstane doménou kamenných obchodů, vlastní e-shop otevře jen minimum prodejců;
  6. Zákazníci budou také v roce 2015 vyžadovat stále kvalitnější služby, nezbytností je e-shop přizpůsobený mobilům a co nejjednodušší nákupní proces (zjednodušení objednávkového procesu). Dlouhodobě zásadní roli hraje také kvalitní logistika.

 

O společnosti ACOMWARE s.r.o.

ACOMWARE je specializovaná konzultační společnost pro e-commerce. Zaměřujeme se především na pomoc při vstupu na on-line trh, e-commerce poradenství, zvyšování návštěvnosti, obchodní výkonnosti a inteligentní emailing. Mezi naše klienty patří významní hráči na trhu - e-shopy i retailisté: Tescoma, Astratex.cz, Yves Rocher, Expert ČR, Oxalis.cz, VašeČočky, Conrad Electronic, Kytary.cz a další. Za 11 let fungování jsme obsloužili přes 2 000 internetových projektů.

Tým tvoří více než 30 zkušených specialistů. V rámci rozvoje e-commerce také přinášíme klientům řadu případových studií, analýz, školení a workshopů. Všem příznivcům e-commerce přinášíme také cyklus diskuzí s úspěšnými internetovými podnikateli - Eshopista.

 

Kontakt pro média

Rubikon PR

Patricie Petruccová

tel: +420 775 929 191

email: patricie.petruccova@rubikonpr.cz

Buďte v kontaktu a konzultujte svůj projekt ještě dnes!

Kontaktní údaje

Těší nás, že jste se rozhodli nás kontaktovat.

Čím podrobněji popíšete svůj dotaz či problém, tím lépe Vám budeme moci pomoci. Děkujeme za zadání Vašich kontaktních údajů, které nám umožní pružnější komunikaci s Vámi. Budeme Vás kontaktovat v nejkratší možné době. Jsme rádi za důvěru, kterou do nás vkládáte.



Telefon: (+ 420) 737 289 119

*

*

*


*