Průzkum: 90 % českých e-shopů očekává v roce 2015 růst tržeb

Praha, 22. 1. 2015 – České internetové obchody očekávají rekordní rok 2015. Z průzkumu konzultační společnosti ACOMWARE vyplývá, že 90 % prodejců věří, že jejich tržby letos porostou, 28 % dokonce odhaduje růst o více než 30 %. Očekávání jsou optimističtější než před rokem.

Podle výsledků průzkumu společnosti ACOMWARE byl pro české e-shopy úspěšný už loňský rok, kdy celkem 74 % obchodů zvýšilo své tržby. Stagnaci zaznamenalo 13 % prodejců, stejné procento uvádí, že u něj došlo k poklesu obratu. „Zatímco z loňských výsledků je patrné, že se pozice některých e-shopů mírně zhoršila, rok 2015 vidí optimisticky téměř všichni prodejci – 90 % jich očekává růst, 7 % stagnaci a pouhá 3 % si myslí, že jejich obrat poklesne,“ vysvětluje Jan Penkala, CEO konzultační společnosti ACOMWARE.

Celkem 77 % internetových prodejců proto hodlá v letošním roce více investovat do svého rozvoje, nejvíce pak do online marketingu (66 %) a technologie (36 %). „Prodejci plánují utratit své marketingové rozpočty především za výkonnostní marketing, roste však také význam e-mailingu, který se v seznamu plánovaných investic posunul na druhé místo. Potvrzují to i naše zkušenosti, vylepšit svou emailovou komunikaci se zákazníky má zájem většina našich klientů,“ říká Jan Penkala.

Z průzkumu vyplývají také další zajímavé závěry – za největší riziko v letošním roce považuje 43 % dotázaných možnost, že poroste tlak na další snižování cen, přestože loni více e-shopů své zboží zdražilo, než zlevnilo (24 % versus 12 %) Prodejci se naopak nebojí konkurence v podobě obchodních řetězců a jejich e-shopů – téměř dvě třetiny respondentů uvedly, že strach ze vstupu nebo posílení pozice retailistů nemají.

Poznámka: Průzkum byl realizován mezi 193 českými e-shopy pomocí online dotazníků v období od 5. do 19. ledna. Data byla validována, odpovědi nejsou anonymní.

 

Über ACOMWARE s.r.o

ACOMWARE ist ein spezialisiertes Beratungsunternehmen für E-Commerce. Wir konzentrieren uns vor allem auf Hilfe beim Einstieg in den Online-Markt, E-Commerce-Beratung, Steigerung des Traffics, Geschäftsleistung und intelligentes E-Mail-Versand. Zu unseren Kunden zählen große Marktteilnehmer – E-Shops und Einzelhändler: Tescoma, Astratex.cz, Yves Rocher, Expert ČR, Oxalis.cz, VašeČočky, Conrad Electronic, Kytary.cz und andere. In den 12 Betriebsjahren haben wir über 2.000 Internetprojekte betreut.

Das Team besteht aus mehr als 30 erfahrenen Spezialisten. Im Rahmen der E-Commerce-Entwicklung bieten wir unseren Kunden außerdem zahlreiche Fallstudien, Analysen, Schulungen und Workshops an. Für alle E-Commerce-Fans bieten wir auch eine Diskussionsreihe mit erfolgreichen Internet-Unternehmern an – Eshopista.

 

Medienkontakt

Rubicon PR

Patricia Petrucco

Telefon: +420 775 929 191

Email: patricie.petruccova@rubikonpr.cz

de_DE_formalDE