Na projektu se podílejí

Jan Penkala Business Development
Jenda byl od února 2014 do dubna 2018 výkonným ředitelem naší společnosti, zodpovídal tak za směrování, řízení ACOMWARE a tvorbu strategie. Aktuálně má na starosti vztahy s klíčovými technologickými partnery společnosti a rozvoj nových produktů.

Ondřej Klega Business Development
Ondřej má na starosti partnerské činnosti a podílí se na rozhodování o strategickém směřování firmy. Přednáší na konferencích a participuje na přednáškách pro studenty marketingu.

Kamil Gric PR Manager
Kamil pracuje na pozici PR Manager, kde má na starosti PR aktivity a obsahový marketing. Připravuje podklady pro média, spotřebitelské i další výzkumy, články a reportáže. Stará se také o obsah našeho blogu.

Studie: Dvě třetiny řetězců už prodává i přes e-shop

Možnost nakoupit na internetu už svým zákazníkům nabízí více než dvě třetiny největších obchodních řetězců v ČR. Nejvíce e-shopů přitom loni otevřeli prodejci módy, naopak své zboží online stále nenabízí prodejci potravin nebo drogerie. Lepší se i nabídka služeb.

 

Z výzkumu na vzorku 126 největších obchodních řetězců, který připravila společnost ACOMWARE ve spolupráci s katedrou marketingu Fakulty podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické v Praze, vyplývá, že se přístup prodejců k trhu e-commerce za poslední 2 roky dramaticky zlepšil. Vlastní e-shop provozuje již 67 % velkých řetězců.

Mezi segmenty, v nichž došlo v roce 2015 k největšímu nárůstu počtu nových e-shopů, patří též lékárny nebo stavebniny. Na opačném chvostu se stále krčí potraviny a drogerie. Počet nových internetových obchodů přitom bude rovněž v příštích letech přibývat. V příštích letech přibude podle odhadů až 25 dalších e-shopů.

Takřka všechny obchodní řetězce již v současnosti využívají internet alespoň k základní prezentaci své značky a zboží. Ty obchody, které nemají e-shop, zpravidla zveřejňují na svých stránkách katalog zboží nebo akční letáky. Obchodníci také v loňském roce více než v předchozím zareagovali na trend mobilního nakupování. E-shopů či webů optimalizovaných pro mobilní zařízení přibylo 76 % a celkem jich je 79 ze 126 sledovaných.

Pro koncové zákazníky je pozitivní též stále větší možnost vyzvednout si či reklamovat zboží v kamenných pobočkách. Vyzvednutí zboží na prodejně nabízejí už téměř tři čtvrtiny všech retailistů a téměř všechny e-shopy, které byly spuštěny v roce 2015E-shopů, které nabízejí možnost reklamace či vrácení zboží na prodejnách, je meziročně o 52 % více. Stále ale platí, že tuto službu nabízí jen zhruba každý druhý prodejce.

Kompletní studie Retail 2016 ke stažení:

(Zanechte prosím váš e-mail v následujícím formuláři, studie vám bude zaslána do 14 dní)


 

Pro více informací můžete zhlédnout naši infografiku:

Buďte v kontaktu a konzultujte svůj projekt ještě dnes!

Kontaktní údaje

Těší nás, že jste se rozhodli nás kontaktovat.

Čím podrobněji popíšete svůj dotaz či problém, tím lépe Vám budeme moci pomoci. Děkujeme za zadání Vašich kontaktních údajů, které nám umožní pružnější komunikaci s Vámi. Budeme Vás kontaktovat v nejkratší možné době. Jsme rádi za důvěru, kterou do nás vkládáte.



Recepce: (+ 420) 737 289 119

*

*

*


*