Na projektu se podílejí

Ondřej Klega Business Development
Ondřej má na starosti partnerské činnosti a podílí se na rozhodování o strategickém směřování firmy. Přednáší na konferencích a participuje na přednáškách pro studenty marketingu.

Kamil Gric PR Manager
Kamil pracuje na pozici Marketing Manager, kde má na starosti řízení marketingového týmu. Aktivně se věnuje zejména problematice PR a obsahu. Připravuje případové studie, výstupy pro média i populárně-naučné články pro náš blog.

Česká e-commerce loni rostla o 21 %, nejlepším dnem byl Black Friday

Vyplývá to z E-commerce Indexu, který naše společnost pravidelně zveřejňuje za předchozí čtvrtletí. „V posledním čtvrtletí loňského roku rostly české e-shopy o 21,8 %. Díky tomuto růstu jde znovu o historicky největší kvartál,“ říká Ondřej Klega. Rekordní byl vedle celkového počtu objednávek i obratu také konverzní poměr, který v námi sledovaných e-shopech poprvé překročil 3 % - konkrétně jde o 3,11 %. Naopak vlivem zvýšeného množství nákupů významně poklesla průměrná hodnota objednávky, a to na částku 1 062,6 Kč.

Dnem s největším počtem objednávek byl letos pátek 25. listopadu, kdy proběhla marketingová akce Black Friday. „Druhým nejúspěšnějším dnem bylo hned následující pondělí, známé jako Cyber Monday, teprve poté následoval Den dopravy zdarma nebo tradičně silné prosincové pondělky,“ říká Klega. Za celý rok 2016 pak činil podle údajů ACOMWARE růst e-commerce zhruba 21 %. „Celkový obrat za loňský rok byl zhruba 98 miliard Kč. Rok 2016 byl zajímavý nejen celkovým posunem k mobilním zařízením, ale také růstem konverzního poměru, který ukazuje dobrou práci vlastníků e-shopů," dodává.

Data za 4. čtvrtletí 2016

1. Obrat českých e-shopů se meziročně zvýšil o 21,8 %

2. Rekordní hodnoty dosáhl konverzní poměr – konkrétně jde o 3,11 %

3. Průměrná hodnota objednávky naopak poklesla na pouhých 1 062,6 Kč.

4. Dnem s největším počtem objednávek i získaných příjmů byl pátek 25. listopadu (Black Friday), a to vůbec poprvé.

5. Při nákupech lidé stále preferují počítače – z desktopů přichází do e-shopů zhruba 86 % všech příjmů.

Data za celý rok 2016

1. Česká e-commerce rostla v roce 2016 meziročně o zhruba 21 %.

2. Magická hranice obratu 100 miliard Kč zatím odolala, podíl e-commerce na maloobchodu je aktuálně asi 98 miliard Kč.

3. Rok 2016 byl ve znamení růstu konverzního poměru (průměr 2,46 %), naopak se snížila průměrná objednávka z 1 786 Kč (2015) na 1 456 Kč (2016)

Srovnání návštěvnosti

3. čtvrtletí 2016

Růst meziroční

PC

+25,7 %

Tablet

+36,0 %

Mobil

+48,1 %

 

Srovnání obratu

3. čtvrtletí 2016

Růst meziroční

Průměrná míra konverze

Průměrná hodnota objednávky

Všechna zařízení

+22 %

3,11 %

1 063 Kč

PC

+20 %

3,85 %

1 038 Kč

Tablet

-4 %

1,31 %

1 328 Kč

Mobil

+62 %

1,28 %

1 215 Kč

 

Metodika: Analyzováno bylo více než 60 e-shopů s ročním obratem zhruba 4 miliardy korun. Použitý zdroj dat: Google Analytics.​

Buďte v kontaktu a konzultujte svůj projekt ještě dnes!

Kontaktní údaje

Těší nás, že jste se rozhodli nás kontaktovat.

Čím podrobněji popíšete svůj dotaz či problém, tím lépe Vám budeme moci pomoci. Děkujeme za zadání Vašich kontaktních údajů, které nám umožní pružnější komunikaci s Vámi. Budeme Vás kontaktovat v nejkratší možné době. Jsme rádi za důvěru, kterou do nás vkládáte.



Recepce: (+ 420) 737 289 119

*

*

*


*