Na projektu se podílejí

Dominik Losman Linkbuilding Specialist
Dominik je nedílnou součástí našeho SEO týmu. Specializuje se na tvorbu zpětných odkazů, které posouvají naše klienty na přední příčky.

Vliv budování odkazů na neplacené vyhledávání

 

S e-shopem Expert.cz byla zahájena spolupráce v oblasti optimalizace stránek a zpětných odkazů na přelomu roku 2011/2012. Naším cílem bylo dopomoci tomuto klientovi získat obrat a provoz z neplaceného vyhledávání Google.com a Seznam.cz

 

V čem jsme pomohli

On-page faktory

Na e-shopu Expert.cz bylo nutné provést analýzu klíčových slov, na základě které se vytvořila informační architektura webu (kategorie, podkategorie). Rovněž byly upraveny on-page faktory webu, konkrétně šlo o interní prolinkování e-shopu, úpravu systému generování titulkůnadpisů a byly také přidány informační texty do nejzajímavějších kategorií webu.

Zpětné odkazy

Linkbuilding byl prováděn na základě vypracované strategie průběžně po celý rok. Zpětnými odkazy jsme v průběhu roku podporovali web napříč spektrem jeho produktů. Zaměřili jsme se především na kvalitní zpětné odkazy, tedy odkazy, které zejména webu Expert.cz budou přivádět návštěvníky.

 

Přehled získaných zpětných odkazů

V tabulce níže je seznam některých získaných zpětných odkazů a jejich výkon v podobě získaných návštěv a zobrazení stránek. Zpětnými odkazy tedy netvoříme pouze fiktivní hodnotu pro vyhledávače, nýbrž se snažíme vytvářet i povědomí o e-shopu.

Vývoj návštěvnosti z vyhledávání

Pro vyhodnocení úspěšnosti spolupráce jsme použili ukazatel segmentu návštěv z neplaceného vyhledávání s očištěním o brandové výrazy („expert“ nebo „kb expert“). Očištění o tuto návštěvnost je nutné, protože ji lze ovlivnit linkbuildingem pouze okrajově a záleží především na síle povědomí o značce e-shopu.

Graf vývoje tržeb a návštěvnosti z vyhledávání

 

Vývoj nárůstu zpětných odkazů v čase

Na grafu vidíme vývoj počtu zaindexovaných zpětných odkazů v čase dle nástroje MajesticSEO.com.

 

Vzájemná korelace návštěvností z odkazujících stránek a provozu z vyhledávání

Na grafech níže je patrné jak mezi sebou vzájemně koreluje návštěvnost z vyhledávání a návštěvnost z odkazujících stránek – tedy zejména ze stránek, kde byly umístěny zpětné odkazy. Graf návštěvnosti z odkazujících stránek je očištěn o provoz ze zbožových porovnávačů.

 

Návštěvnost z odkazujících stránek

 

Návštěvnost z vyhledávačů

Shrnutí

Ve sledovaném období listopad 2012 – březen 2013 byl zaznamenán nárůst počtu návštěv z neplaceného vyhledávání o 90,45 %. Zvedly se také tržby z vyhledávání, a to meziročně o 225% (zde docházelo k úpravám použitelnosti obchodu, proto tento údaj nelze brát pouze jako úspěch budování zpětných odkazů a optimalizace pro vyhledávače).

 

 

Buďte v kontaktu a konzultujte svůj projekt ještě dnes!

Kontaktní údaje

Těší nás, že jste se rozhodli nás kontaktovat.

Čím podrobněji popíšete svůj dotaz či problém, tím lépe Vám budeme moci pomoci. Děkujeme za zadání Vašich kontaktních údajů, které nám umožní pružnější komunikaci s Vámi. Budeme Vás kontaktovat v nejkratší možné době. Jsme rádi za důvěru, kterou do nás vkládáte.



Telefon: (+ 420) 737 289 119

*

*

*


*