Studii přináší

Jan Penkala CEO
Jenda je od února 2014 ředitelem naší společnosti. Má na starosti rozvoj odborných znalostí ve společnosti a určování strategie pro e-shopy a retailery v oblasti e-commerce.

Unikátní studie: 51 % českých retailových prodejců nemá e-shop

Více než polovina českých řetězců neprovozuje v ČR vlastní e-shop, nejmenší podíl e-shopů je v segmentu oděvu a potravin. Které obory naopak do online již vstoupily? + Uvnitř unikátní analýza 87 největších prodejců a jejich vztahu k internetu.

 

V rámci studie bylo zkoumáno 87 největších českých prodejců napříč 12 obory. Zkoumané firmy provozují na území České republiky přes 8 800 kamenných prodejen a jejich roční obrat převyšuje 362 miliard korun.

Firmy byly zkoumány v celkem 19 oblastech, které zahrnovaly (ne)existenci českého e-shopu, způsob prezentace jejich nabídky zboží (formou online katalogu, stažitelného katalogu, letáku), nabídky služeb (např. doprava, vyzvednutí zboží, reklamace na pobočce), využití možnosti online reklamy nebo podpory mobilních technologií.

Hlavní závěry studie:

  • 43 firem (49 %) provozuje vlastní e-shop, 44 (51 %) e-shop nemá. Premianty jsou obory elektro, hračky, knihy, sport. E-shop naopak neprovozují prodejci potravin nebo oděvů.
  • 2 firmy nabízí českým zákazníkům rezervaci zboží na prodejně. Jde o Hornbach a Globus.
  • 35 firem (40 %) má na webu aktuální leták, 28 (32 %) katalog zboží ve stažitelné podobě v PDF. 
  • Vyzvednutí zboží na prodejně nabízí 29 firem (33 %), přičemž u dvou se za vyzvednutí platí.
  • Dopravu zdarma poskytuje 1 firma (1 %), společnost Deichmann. U 27 firem (31 %) je zdarma až od určité hodnoty nákupu.
  • Reklamaci a vrácení zboží na prodejně uvádí jako bezplatnou službu zákazníkovi 19 firem (22 %).
  • Nejhledanější prodejce na internetu je Lidl, následován značkami IKEA a Tesco.
  • 57 firem (65 %) má český profil na Facebooku, 16 firem (18 %) využívá zahraniční facebookové stránky.

Kompletní studie s dalšími fakty je ke stažení zde. Její součástí jsou vedle podrobných údajů ke každému zkoumanému tématu také rozhovory s vybranými českými retailovými prodejci (např. IKEA, Sportisimo) a významnými osobnostmi české e-commerce (Tomáš Hájek, Tomáš Braverman, František Štrupl a další).

Závěry z retailové studie vám nabízíme také ve formě infografiky. Dostupné i v šíři 520px.

Retail studie infografika ACOMWARE

Buďte v kontaktu a konzultujte svůj projekt ještě dnes!

Kontaktní údaje

Těší nás, že jste se rozhodli nás kontaktovat.

Čím podrobněji popíšete svůj dotaz či problém, tím lépe Vám budeme moci pomoci. Děkujeme za zadání Vašich kontaktních údajů, které nám umožní pružnější komunikaci s Vámi. Budeme Vás kontaktovat v nejkratší možné době. Jsme rádi za důvěru, kterou do nás vkládáte.



Telefon: (+ 420) 737 289 119

*

*

*


*