Na projektu se podílejí

Jan Penkala CEO
Jenda je od února 2014 ředitelem naší společnosti. Má na starosti rozvoj odborných znalostí ve společnosti a určování strategie pro e-shopy a retailery v oblasti e-commerce.

Antonín Šebík PPC Specialist & Web Analyst
Tonda pracuje jako Web Analyst, má rozsáhlé zkušenosti s webovou analytikou a dalších oborů online marketingu, zejména PPC.

Kamil Gric PR Manager
Kamil pracuje na pozici Marketing Manager, kde má na starosti řízení marketingového týmu. Aktivně se věnuje zejména problematice PR a obsahu. Připravuje případové studie, výstupy pro média i populárně-naučné články pro náš blog.

Studie: Češi nakupují na internetu nejčastěji v pondělí

Češi nakupují v internetových obchodech nejčastěji v pondělí dopoledne v době mezi 10-12 hodinou. Využívají k tomu zejména PC - podíl tabletů i mobilů je zatím velmi malý. Vyplývá to z naší studie, která zkoumala více než 585 000 transakcí u 18 významných českých e-shopů.

 

V rámci studie bylo zkoumáno 18 velkých českých e-shopů, které dohromady vytváří roční obrat přes 940 milionů Kč. Každý e-shop prodává zboží z jiné kategorie. Dohromady tito obchodníci ve sledovaném období 1. 7. 2013 až 30. 6. 2014 vyřídili přes 585 000 objednávek.

Při analýze nákupního chování nás především zajímalo, kdy Češi v internetových obchodech nakupují a k jakým rozdílům dochází v průběhu dne nebo mezi pracovními dny a víkendem. Zaměřili jsme se také na důležité téma podílu počítačů a dalších zařízení na tržbách – řešíme tedy, která zařízení mají pro e-shopy největší význam a jak moc se liší míra konverze z nich.

Hlavní závěry studie:

  1. Češi nakupují na internetu nejvíce v pondělí, nejméně v sobotu;
  2. Největší podíl na tržbách e-shopů mají objednávky uskutečněné mezi 10-12 hodinou dopoledne;
  3. Lidé ke svým nákupům nejvíce využívají osobní počítače a notebooky – tzv. desktop tvoří obchodníkům přes 93 % tržeb;
  4. Míra konverze (poměr návštěvníků, kteří objednají, vůči všem návštěvníkům e-shopu) je obecně nejvyšší u počítačů. O víkendu je ale již vyšší u vlastníků tabletu;
  5. Hodnota průměrné objednávky v průběhu dne roste – nejmenší je hned po půlnoci, nejvyšší poslední hodinu před půlnocí.

Kompletní studií ke stažení najdete zde.

Závěry z naší studie vám nabízíme také ve formě infografiky:

 

Buďte v kontaktu a konzultujte svůj projekt ještě dnes!

Kontaktní údaje

Těší nás, že jste se rozhodli nás kontaktovat.

Čím podrobněji popíšete svůj dotaz či problém, tím lépe Vám budeme moci pomoci. Děkujeme za zadání Vašich kontaktních údajů, které nám umožní pružnější komunikaci s Vámi. Budeme Vás kontaktovat v nejkratší možné době. Jsme rádi za důvěru, kterou do nás vkládáte.



Telefon: (+ 420) 737 289 119

*

*

*


*