Na projektu se podílejí

Jan Penkala CEO
Jenda je od února 2014 ředitelem naší společnosti. Má na starosti rozvoj odborných znalostí ve společnosti a určování strategie pro e-shopy a retailery v oblasti e-commerce.

David Hořava E-commerce Consultant
David pracuje na pozici E-commerce Consultant, pomáhá našim klientům v celkovém rozvoji online marektingu. Koordinuje práci specialistů, navrhuje další strategii a dohlíží na celkovou realizaci.

Kamil Gric PR Manager
Kamil pracuje na pozici Marketing Manager, kde má na starosti řízení marketingového týmu. Aktivně se věnuje zejména problematice PR a obsahu. Připravuje případové studie, výstupy pro média i populárně-naučné články pro náš blog.

Jakub Koštel SEO Specialist
Jakub pracuje jako SEO Specialist, který se věnuje optimalizaci webů pro vyhledávače. Specializuje se především na úpravu on-page faktorů.

Studie: 57 % českých retailistů již provozuje e-shop

Po půl roce jsme znovu zkoumali, jak české obchodní řetězce využívají internet. Výsledky jsou potěšující – přibylo firem, které provozují vlastní e-shop. Horší je to s nabídkou služeb nebo optimalizací pro mobily. 

 

V rámci studie bylo zkoumáno 125 největších českých prodejců napříč 16 obory. Zkoumané firmy provozují na území České republiky přes 10 500 kamenných prodejen a jejich roční obrat převyšuje 401 miliard korun. „Z našeho loňského výzkumu vyplynulo, že vlastní e-shop má jen necelá polovina firem. Aktuálně je to již 57 % obchodů,“ říká k výsledkům Jan Penkala, CEO konzultační společnosti ACOMWARE. Na internetu nicméně stále chybí prodejci drogerie, potravin nebo lékárny.

Firmy byly zkoumány v celkem 19 oblastech. Vedle toho, zda mají vlastní e-shop, nás také zajímalo, jak jednotlivé firmy pokročily v otázce optimalizace pro mobilní zařízení a úrovně zákaznických služeb. Věnovali jsme se také míře užívání internetového marketingu (např. PPC, sběr emailů) u jednotlivých firem.

Hlavní závěry studie:

  1. 57 % obchodních řetězců provozuje vlastní e-shop. Zákazníci na internetu bez problémů pořídí hračky, elektroniku, knihy nebo klenoty;
  2. Na internetu naopak chybí možnost nakoupit si zboží největších prodejců drogerie, léků, potravin nebo stavebnin;
  3. Téměř 37 % firem umisťuje na své internetové stránky nebo e-shop aktuální leták slev a akčních nabídek zboží;
  4. Svůj web nebo e-shop má optimalizováno pro mobily pouze 36 % prodejců, 20 % nabízí mobilní aplikaci;
  5. Většina prodejců s vlastním e-shopem neuvádí, zda je zboží k dispozici také na kamenné prodejně. Týká se to téměř 53 % firem. Dvě třetiny prodejců ale umožňují si zboží na pobočkách alespoň vyzvednout, 92 % za to neúčtuje žádný poplatek;
  6. U téměř 56 % prodejců není možné vrátit nebo reklamovat zboží nakoupené online v některé z kamenných poboček;
  7. Většina prodejců garantuje doručení zboží do 5 pracovních dní, déle to zpravidla trvá u potřeb do domácnosti (nábytek). Podle údajů zákazníků zveřejněných na Heureka.cz je reálná situace lepší, přes 70 % firem zvládne zboží doručit do 3 pracovních dní;
  8. Dopravu zdarma nabízí v určité formě 80 % firem, které mají vlastní e-shop. Pouze dvě firmy ale dopraví zboží zdarma bez ohledu na výši objednávky;
  9. Firmy velmi málo využívají možnosti online marketingu – PPC kampaně měla v době testu spuštěna jen polovina firem provozujících e-shop. Zhruba stejné číslo prodejců využívá také export zboží na srovnávači zboží Heureka.cz;
  10. Nejlépe hodnotí zákazníci internetových obchodů společnost Tescoma, nejhorší hodnocení si odnesla firma Jena nábytek. Srovnání ale platí pouze pro prodejce s e-shopem, kteří se zapojili do programu Ověřeno zákazníky na Heureka.cz;
  11. Mezi značkami je na internetu nejhledanější Lidl, následovaný společností IKEA. Velmi silné jsou na internetu také značky Tchibo, Sportisimo nebo Tesco.

 

Kompletní studii ke stažení najdete zde. Závěry z naší studie vám nabízíme také ve formě infografiky:

 

 

Buďte v kontaktu a konzultujte svůj projekt ještě dnes!

Kontaktní údaje

Těší nás, že jste se rozhodli nás kontaktovat.

Čím podrobněji popíšete svůj dotaz či problém, tím lépe Vám budeme moci pomoci. Děkujeme za zadání Vašich kontaktních údajů, které nám umožní pružnější komunikaci s Vámi. Budeme Vás kontaktovat v nejkratší možné době. Jsme rádi za důvěru, kterou do nás vkládáte.



Telefon: (+ 420) 737 289 119

*

*

*


*