Na projektu se podílejí

Jan Penkala CEO
Jenda je od února 2014 ředitelem naší společnosti. Má na starosti rozvoj odborných znalostí ve společnosti a určování strategie pro e-shopy a retailery v oblasti e-commerce.

Ondřej Klega Head of Marketing and Business Development
Ondřej má v ACOMWARE na starosti vedení týmu marketingu. Zaměřuje se také na partnerské činnosti, přednáší na konferencích o problematice e-commerce (Shoproku Meeting 2012, E-business Forum), participuje na přednáškách pro studenty marketingu.

Kamil Gric PR Manager
Kamil pracuje na pozici Marketing Manager, kde má na starosti řízení marketingového týmu. Aktivně se věnuje zejména problematice PR a obsahu. Připravuje případové studie, výstupy pro média i populárně-naučné články pro náš blog.

Studie: Dvě třetiny řetězců už prodává i přes e-shop

Možnost nakoupit na internetu už svým zákazníkům nabízí více než dvě třetiny největších obchodních řetězců v ČR. Nejvíce e-shopů přitom loni otevřeli prodejci módy, naopak své zboží online stále nenabízí prodejci potravin nebo drogerie. Lepší se i nabídka služeb.

 

Z výzkumu na vzorku 126 největších obchodních řetězců, který připravila společnost ACOMWARE ve spolupráci s katedrou marketingu Fakulty podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické v Praze, vyplývá, že se přístup prodejců k trhu e-commerce za poslední 2 roky dramaticky zlepšil. Vlastní e-shop provozuje již 67 % velkých řetězců.

Mezi segmenty, v nichž došlo v roce 2015 k největšímu nárůstu počtu nových e-shopů, patří též lékárny nebo stavebniny. Na opačném chvostu se stále krčí potraviny a drogerie. Počet nových internetových obchodů přitom bude rovněž v příštích letech přibývat. V příštích letech přibude podle odhadů až 25 dalších e-shopů.

Takřka všechny obchodní řetězce již v současnosti využívají internet alespoň k základní prezentaci své značky a zboží. Ty obchody, které nemají e-shop, zpravidla zveřejňují na svých stránkách katalog zboží nebo akční letáky. Obchodníci také v loňském roce více než v předchozím zareagovali na trend mobilního nakupování. E-shopů či webů optimalizovaných pro mobilní zařízení přibylo 76 % a celkem jich je 79 ze 126 sledovaných.

Pro koncové zákazníky je pozitivní též stále větší možnost vyzvednout si či reklamovat zboží v kamenných pobočkách. Vyzvednutí zboží na prodejně nabízejí už téměř tři čtvrtiny všech retailistů a téměř všechny e-shopy, které byly spuštěny v roce 2015E-shopů, které nabízejí možnost reklamace či vrácení zboží na prodejnách, je meziročně o 52 % více. Stále ale platí, že tuto službu nabízí jen zhruba každý druhý prodejce.

Kompletní studie Retail 2016 ke stažení:

(Zanechte prosím váš e-mail v následujícím formuláři, studie vám bude zaslána do 14 dní)


 

Pro více informací můžete zhlédnout naši infografiku:

Buďte v kontaktu a konzultujte svůj projekt ještě dnes!

Kontaktní údaje

Těší nás, že jste se rozhodli nás kontaktovat.

Čím podrobněji popíšete svůj dotaz či problém, tím lépe Vám budeme moci pomoci. Děkujeme za zadání Vašich kontaktních údajů, které nám umožní pružnější komunikaci s Vámi. Budeme Vás kontaktovat v nejkratší možné době. Jsme rádi za důvěru, kterou do nás vkládáte.



Telefon: (+ 420) 737 289 119

*

*

*


*