Novinky přináší

Ondřej Klega Head of Marketing and Business Development
Ondřej má v ACOMWARE na starosti vedení týmu marketingu. Zaměřuje se také na partnerské činnosti, přednáší na konferencích o problematice e-commerce (Shoproku Meeting 2012, E-business Forum), participuje na přednáškách pro studenty marketingu.

Jakub Hladký E-commerce Specialist
Jakub v sobě spojuje důmyslného stratéga, pečlivého analytika a kreativního copywritera. Zvládne zanalyzovat použitelnost e-shopu, online trh v oblasti klientova podnikání i použitelnost webových stránek.

Potřebuje e-shop kamennou prodejnu?

V pátek 12. října proběhl první podzimní workshopOPEN, který přinesl zajímavá čísla o nákupním chování zákazníků na internetu i praktické tipy pro účastníky. Příští workshopOPEN přinese téma "Skutečně rozhodují Vánoce o úspěchu e-shopu?".

 

V ČR nakupuje online více než 2,5 milionu obyvatel, z toho:

  • pouze 6 % obyvatel online nikdy nenakoupilo,
  • 16 % se bojí,
  • 66 % zahraničních e-shopů teprve zvažuje osobní odběry.

Z dat Heureka.cz vyplývá, že 77,44 % zákazníků udává, že nemusí „běhat po krámech“, ale 52 % využije osobních odběrů. Počet osobních odběrů v meziročním srovnání za letní měsíce stoupl o 5-7%. Tato čísla prezentoval Jakub Hladký, E-commerce Specialist.

 


Sledujte nákupní rozhodování zákazníků

V užitečném nástroji online barometr můžeme sledovat nákupní rozhodování zákazníků – až 80 % jde koupit do kamenné prodejny to, co hledá na internetu.

ROPO – Research Online Purchase Offline – zákazníci hledají informace o produktech online, ale jejich koupi realizují v offline světě. ROPO efekt je obvykle nejmenší tam, kde jsou jasné parametry (notebooky, PC), nevyužívaný je u drogerie. Čím vyšší ROPO efekt, tím více lidí realizuje nákup v kamenné prodejně.

V druhé části byla představena případová studie – vstup na trh paní Jitkou Jirčíkovou, z Luxoprofi.cz a Ondřejem Klegou, odborníkem na e-commerce.

 


 

workshopOPEN - uloženka.cz

Je Vaše konkurence na Uloženka.cz? Nesmíte tam chybět ani Vy!

„Toto prohlášení není marketingovým fíglem, ale holou nutností, protože míra konkurence vyžaduje, aby e-shop, který chce být konkurenceschopný, nabídl svým zákazníkům minimálně stejné možnosti jako konkurence. Jinak ztrácí zákazníka,“ uvedl Petr Lundák, jednatel Uloženka.cz.

Následně představil plán do roku 2014 obsáhnout všechna krajská města, zatím Uloženka.cz hospodaří v 8 pobočkách, do konce roku by měla být otevřena ještě jedna – Plzeň a na příští rok jsou plánovány čtyři další. Ze zajímavých dat Uloženka.cz Petr Lundák prozradil, že zhruba 49 % veškerých zásilek míří do Prahy, následuje Brno (21 %), Ostrava (13 %) a Hradec Králové (7 %). Zbylých 10 % připadá na ostatní města.

Zajímavostí také je, že až 7 % zásilek vydávaných z Uloženka.cz je sdružených od více shopů, a  dokonce 45 % zákazníků volajících na Uloženka.cz zde také chce konkrétní produkty přímo objednat. Průměrně také hlásí 3,6 % nepřevzatých zásilek (dle komodity).


Tomáš Bzirský na workshopOPEN

Češi letos udělají 51 miliard nákupů

Tomáš Bzirský ze služby 999.cz motivoval přítomné shopaře číslem 51,2 mld., což je předpokládaný objem letošních nákupů provedených na internetu za rok 2012 (zdroj Heureka.cz). Představil Heureka.cz analýzu, která čerpá z dat o konkurenci, předvede 20 nejprodávanějších produktů skladem v této kategorii.

Dalším tématem workshopuOPEN bude „Skutečně rozhodují Vánoce o úspěchu e-shopu?"

Buďte v kontaktu a konzultujte svůj projekt ještě dnes!

Kontaktní údaje

Těší nás, že jste se rozhodli nás kontaktovat.

Čím podrobněji popíšete svůj dotaz či problém, tím lépe Vám budeme moci pomoci. Děkujeme za zadání Vašich kontaktních údajů, které nám umožní pružnější komunikaci s Vámi. Budeme Vás kontaktovat v nejkratší možné době. Jsme rádi za důvěru, kterou do nás vkládáte.



Telefon: (+ 420) 737 289 119

*

*

*


*