Novinky přináší

Jan Penkala CEO
Jenda je ředitelem naší společnosti a zároveň působí jako konzultant pro inteligentní emailing. Za několik posledních let pracoval pro významné české retailisty a e-shopy (Astratex.cz, Expert ČR, Thomas Cook, Tescoma a další).

E-commerce roste, maloobchod stagnuje, hlásí Retail Summit 2013

Meziroční nárůst e-commerce o 15 %, stagnace a trvalý diktát slevových akcí a výprodejových cen v maloobchodních řetězcích či změny v chování zákazníka – to byla hlavní témata konference Retail Summit 2013.

Přes 900 účastníků – reprezentantů obchodu a výroby, dodavatelů informačních a komunikačních technologií, bankovnictví, vysokých škol, státní správy, médií a expertních institucí ze sféry poradenství, reklamy a výzkumu – diskutovalo o budoucnosti maloobchodu i internetového obchodování. Hlavními myšlenkami dvoudenní konference byly nové výzvy maloobchodního prodeje, změny v nákupním chování zákazníka, nové technologie a vzrůstající význam e-commerce.

E-commerce byla také hlavním tématem diskuzní sekce Obchod a budoucí zákazník, kde zástupci IKEA (Radek Pazour) a Marks & Spencer (Petr Vokroj) uvedli, že jejich společnosti hodlají spustit e-shop nejdéle v horizontu 3 let.

 

retaill summit 2013 - diskuze

Zákazník se mění

Moderátor sekce Tomáš Drtina (GFK) shrnul nejprve zákazníka roku 2013:

  • Náročnější a informovanější
  • Racionálnější, s vyšším očekáváním ohledně kvality produktu a doprovodných služeb (ale nerezignující na výhodnou cenu)
  • Citlivější na pohodlnost nákupu
  •  „Always on-line“ a sdílející
  • Rozdílnější (individuálnost)

 

 


Cena není pro zákazníka to nejdůležitější

Na Tomáše Drtinu a jeho definici nového zákazníka navázal Jan Vetyška (APEK) přidáním několika postřehů, které budou v nákupním chování u zákazníka rozhodovat:

  • Cena pro zákazníka není nejdůležitější
  • Roste význam doplňkových služeb
  • Skladovost zboží
  • Kvalitní informace o nabízených produktech
  • Způsob doručení


obrat internetových obchodů 2012Dále Vetyška shrnul hlavní trendy v e-commerce. Pro přítomné retailery bylo jeho prohlášení „cena zboží není vždy nejdůležitější“ už v názvu samotné prezentace velmi kontroverzní a shrnul hlavní trendy v e-commerce:

  • Dominance velkých hráčů
  • Více objednávek, nižší hodnoty
  • Celkový růst obratu - 15%
  • Popularita osobních odběrů – splývání trhů

Nižší procento internetového prodeje spolu se skutečností, že si zákazníci zvykli na kompletní přístup k prodejci – kombinaci kamenné prodejny, e-shopu, sociálních sítí i mobilu - nutí český maloobchod nalézat nové cesty k zákazníkovi. Velkou motivací pro retailové hráče mohou být i trend růstu české e-commerce, jak ho představil Jan Vetyška ve své přednášce.

 

 


ideální podoba mailu - ACOMWARE

Zvýšení obratů pomocí emailového marketingu

V poslední přednášce před panelovou diskuzí uzavřel Jan Penkala (ACOMWARE) téma Obchod a budoucí zákazník představením personifikovaných obchodních sdělení (newsletterů), kterými mohou prodejci individuálně obsloužit každého zákazníka a významně tak posílit své obchodní výsledky.

Upozornil mimo jiné na skutečnost, že strukturované obchodní nabídky jsou v českém obchodě (maloobchodním i internetovém) zatím nedoceněné, přestože zkušenosti zahraničních i některých českých firem (Argos.co.uk, Heinz Austria, České aerolinie či eProton.cz) vykazují nárůsty obratů v desítkách procent.

O negativním dopadu neosobních nabídek na obrat hovořil i CEO Mall.cz, Ondřej Fryc v interview na téma Budoucnost patří on-line obchodu.

 

Přínosy segmentovaného emailového marketingu oproti neadresným tištěným letákům, které se projeví ve zvýšení obratu o desítky procent či v nižších nákladech naleznete zde
 


Buďte v kontaktu a konzultujte svůj projekt ještě dnes!

Kontaktní údaje

Těší nás, že jste se rozhodli nás kontaktovat.

Čím podrobněji popíšete svůj dotaz či problém, tím lépe Vám budeme moci pomoci. Děkujeme za zadání Vašich kontaktních údajů, které nám umožní pružnější komunikaci s Vámi. Budeme Vás kontaktovat v nejkratší možné době. Jsme rádi za důvěru, kterou do nás vkládáte.

Vašemu e-shopu pomůžeme zvítězit.



Telefon: (+ 420) 737 289 119

*

*

*


*