Bonami a Fashion Days: Milióny žen ochotně otevírají peněženky – 10.12.

Našli se tací, kteří standardní principy e-shopů uchopili a hleděli je rozvinout tak, aby našli nové cesty k zákazníkům. Ideálně k mnoha zákazníkům …

Tentokrát v panelové diskusi přivítáme zástupce firem, které veřejnost převážně vnímá jako nákupní kluby – Bonami.cz a FashionDays.cz – rozhodně to bude zajímavé. Možná vás přesvědčí pár faktů. Například takové Bonami – v prvním roce působení (2013) dosáhli obratu 30 milionů Kč, ve druhém dosáhnou 100 milionů. Navíc mají přes 500 tisíc registrovaných členů a přes 140 tisíc fanoušků na Facebooku. Spustili Polsko a chystají se na Slovensko. FashionDays, to je zase příběh o pětiletém působení, fungování na sedmi trzích, 6 milionech zákazníků, meziročních růstech výnosů od 100 do 400 % a neuvěřitelném 31 procentním podílu nákupů z mobilních zařízení.

Začalo to hromadnými nákupy se slevou

Někdy kolem roku 2009-2010 se i u nás začaly objevovat první slevové projekty, často obohacené filosofií „nákupů očima“. Cílem bylo, aby rychlé emoce (v první fázi upřednostňování nice-to-have produktů) zvítězily nad raciem (produkty must-to-have). Do toho všeho se zamíchala psychologická motivace k hromadným nákupům formou kampaní (což znamenalo nižší vstupní ceny díky koncentraci objednávek), nezbytný prvek osobní exklusivity ve formě „uzavřeného“ klubového členství, vázaného na jasné výhody a „závislostní“ prvek (v pravidelných intervalech obměňovaná a časově omezená nabídka akčních slev, která by zákazníkovi mohla utéct a to by přece byla škoda).

Jsou nákupní kluby slepou vývojovou větví nebo trvalou zlatou žílou?

Perfektní obchodně psychologicko-marketingový mix začal působit celosvětově a u nás na jeho základech začaly působit například nákupní kluby FashionDays (2009), BigBrands (2010) a Bonami (2013). Díky novému modelu tyto projekty rapidně rostly a rostou. Shromáždily statisíce registrovaných a dělají chytrý marketing na sociálních sítích. Systematicky posilují své brandy a ukrutně bojují o jejich posilování a růsty tržních podílů. Zajímavostí však je, že i obchodní model uzavřených nákupních klubů prochází evolucí a projekty se začínají otevírat, tudíž přestávají k nakupování vyžadovat povinné registrace, i když tyto dále odměňují.

Proč přijít na prosincového Eshopistu?

Tentokrát jsme zvolili netradiční formát, kdy nebudeme zpovídat osobnosti z jedné firmy, ale pozvali jsme si rovnou firmy dvě. Projekty s velmi podobnými obchodními modely s různými sortimenty, i když průniky zde jsou (FashionDays – móda, Bonami – byt, doplňky, móda a styl). Formou panelové diskuse se pokusíme jejich názory konfrontovat a rozklíčovat příčiny jejich dramatických růstů. Přijďte se i vy zeptat, jak na to.

Určitě zůstaňte i po skončení diskuse, kdy na nás kromě malého překvapení čeká příjemný oddych u skleničky a sudu piva! Doporučujeme nechat vaše vozy doma 🙂

>> Přihlaste se na vánočního Eshopistu <<

 

Profily hostů

cs_CZCZ