Na projektu se podílejí

Ondřej Klega Head of Marketing and Business Development
Ondřej má v ACOMWARE na starosti vedení týmu marketingu. Zaměřuje se také na partnerské činnosti, přednáší na konferencích o problematice e-commerce (Shoproku Meeting 2012, E-business Forum), participuje na přednáškách pro studenty marketingu.

Monitoring sociálních sítí - testujeme podprsenky

Případová studie má za cíl ukázat, jaké jsou možnosti neplacených nástrojů při analýze sociálních sítí a blogů.

Používanými nástroji budou:

  • Google
  • Klábosení
  • Fejsbůček

Jako zvolené téma pro analýzu byly vybrány „podprsenky“.

 


tweety - podprsenkyKlábosení

Klábosení je nástroj vyvíjený Ataxem, který indexuje české a slovenské Twitter uživatele.

Podprsenky

Analýza podprsenek ukazuje, že se danému tématu věnují jenom Twitter kanály agregující zpravodajství či konkurenční eshopy.

 

Není zde přítomen žádný uživatel, který by se tématu výrazněji věnoval. I samotné jednorázové tweety jsou spíše humorného rázu, než takové, které by šli nějak komerčně využít:

Závěr

Český Twitter používá zatím malé množství uživatelů. Použitelný je pouze pro některé obory, kde je na Twitteru přítomna řada klíčových lidí. Především jde o IT a marketing.


fejsbůček - téma podprsenky

Fejsbůček

Fejsbůček je nástroj od společnosti MicroMedia zaměřený na analýzu Facebookových stránek, skupin, aplikací či sdíleného obsahu. Neprohledává však už konkrétní statusy jednotlivých uživatelů.

  
skupina na facebooku - podprsenky

Podprsenky

Fejsbůček obsahuje u Facebookových stránek přímo sekci „spodní prádlo“. Na jednom místě tak můžete sledovat, jak se vyvíjí konkurence a oborové stránky.

Stejně jako stránky je možné sledovat i skupiny (viz obrázek vlevo).

 

 

zpravodajské servery - téma podprsenky

Poslední zajímavou možností je prohledávání článků ze zpravodajských serverů a zkoumání, jakou vyvolaly odezvu (viz obrázek vpravo).

Závěr

Fejsbůček je vhodný nástroj pro průběžné sledování konkurence a oborových stránek a skupin, kde je možné se zapojit či se domluvit s majiteli na spolupráci. Dobře se v něm dá také najít, jakou odezvu měly vybrané články.

 

 

 


logo GoogleGoogle

Google můžeme použít především pro prohledávaní českých blogů pomocí Google Blog Search (http://blogsearch.google.com/), k vyhledání diskuzních serverů či sekcí, kde se diskutuje zvolené téma, a k dalšímu hledání uvnitř Facebooku pomocí přidání parametru „site:facebook.com“.

 

náhled krajkové prádlo 

Podprsenky v blozích

Pomocí Googlu můžeme najít nejenom blogy, ale také menší weby, které je pak vhodné oslovit při linkbuildingu. Vhodnými kandidáty pro podprsenky tak můžou být:

  • www.krajkove-pradlo.cz
  • www.spodnipradlo24.cz
  • www.spodni-pradlo-nessa.cz
  • spravnapodprsenka.webnode.cz
  • www.lehke.cz/index.php/category/tipy-a-rady/obleceni/spodni-pradlo

 

náhlaed omlazení.czPodprsenky v diskuzích

Kromě blogů je vhodné se zaměřit i na diskuze, kde si jednotliví uživatelé mění zkušenosti s produkty. Vhodnými diskuzemi tak můžou být:

  • www.omlazeni.cz/forum-spodni-pradlo-52-0.html
  • baculky.info/viewforum.php?f=9
  • diskuse.doktorka.cz/ 

 

Podprsenky na Facebooku

Google je pak taky možné použít k prohledávání indexovatelné části Facebooku. Je tak možné dohledat stránky a skupiny, které zatím nezná Fejsbůček. Ideální je potom nalezené výskyty přidat do Fejsbůčku a analyzovat je tam.

Závěr

Google je vhodný nástroj pro podporu linkbuildingu. Jednoduše v něm lze nalézt množstvítematických webů a diskuzí.

 


Využití monitoringu sociálních sítí

Obecně lze tedy říci, že vždy záleží na tématu, které je analyzované. Zda se na sociálních sítích vyskytuje cílová skupina. Vhodné je takto monitorovat svoji konkurenci a sledovat o kolik roste v porovnání s vámi. Další možností je využít blogů a diskuzí jako součást linkbuildingu a u diskuzí i jako součást prodeje a budování brandu.

Buďte v kontaktu a konzultujte svůj projekt ještě dnes!

Kontaktní údaje

Těší nás, že jste se rozhodli nás kontaktovat.

Čím podrobněji popíšete svůj dotaz či problém, tím lépe Vám budeme moci pomoci. Děkujeme za zadání Vašich kontaktních údajů, které nám umožní pružnější komunikaci s Vámi. Budeme Vás kontaktovat v nejkratší možné době. Jsme rádi za důvěru, kterou do nás vkládáte.



Telefon: (+ 420) 737 289 119

*

*

*


*