Reportáž z akce přináší

Magdaléna Divišová Business Development
Magda má na starosti projekt Eshopista a zároveň působí jako CEO Online People.

Jak se netvářit jako spam?

Jiří Štěpán (EtNetera Activate), Tomáš Pergl (Seznam.cz) a Martin Halama (FG Forrest), ke kterým se v panelu přidali ještě Martina Bubalová (Mailkit) a Jan Penkala (ACOMWARE) diskutovali o problematice rozesílání obchodních sdělení. Od základních pravidel, která „každý ví, ale nikdo nedělá“, na kterých se shodli přednášející v přednáškové části, se v panelové diskuzi řešila i ochota e-shopistů a jejich managementu věnovat se pravidelně segmentaci databáze a dalším pokročilým technikám email marketingu. Ty mají přímý vliv na obchodní úspěšnost kampaní. 

"Čím dřív začnou e-shopisté své databáze segmentovat, tím dřív začnou zákazníci reagovat. Pomohlo by to celému trhu." zaznělo z úst Tomáše Perglera. Zároveň ukázal, jak se dokážou ztratit osobní maily v mailové schránce mezi tunou spamu a obchodních sdělení. Jan Penkala uvedl, že nejčastější příčinou jakékoliv absence segmentace je stejným podílem neochota managementu jako nedostatečná technická připravenost. Martina Bubalová to doplňuje o lenost klientů.

 

Další část diskuze se zabývala výkonovými metrikami, které e-shopy u svých mailingových kampaní sledují. V naprosté většině převažuje "kvantita nad kvalitou", tedy obeslání celé databáze, přestože databáze segmentovaná přináší větší konverzi, jak ve své  přednášce uvedl Jiří Štěpán. Ukázal i konkrétní příklad Datart.cz, který pár hodin po opuštění webu posílá nejlepší produkty z kategorie, kterou návštěvník prohlížel.

Michal Popelář z Wundermann považuje CTR i open rate za sekundární, primární je ROI. Honza Penkala doplnil, že pro něj je nejzajímavější ukazatel obrat zákazníka za určité období, třeba 3-6 měsíců. A sekundárně kolik % databáze nereagovalo na posledních 6-10 sdělení. Ostatně neposílat sdělení na "zombíky" doporučil i Jirka Štěpán. 

Snížením počtu emailů se snižují i náklady na rozesílku. Přesto při rozesílání e-mailů pomocí nástroje externí agentury, převažuje zadání ze strany e-shopu "obeslat vše", jak podotkla Martina Bubalová z Mailkitu.

Dotazy z publika se týkaly jak základů e-mailové problematiky (co má být dle zákona uvedeno v patičce newsletteru), tak aktuálních trendů. 

Celé setkání vyznělo pozitivně v tom, že cíle Seznam.cz, agentur i klientů jsou stejné, posílat emaily s kvalitním obsahem, který bude zákazníky zajímat. Další informace na oficiálních stránkách akce La Degustation Online.

Buďte v kontaktu a konzultujte svůj projekt ještě dnes!

Kontaktní údaje

Těší nás, že jste se rozhodli nás kontaktovat.

Čím podrobněji popíšete svůj dotaz či problém, tím lépe Vám budeme moci pomoci. Děkujeme za zadání Vašich kontaktních údajů, které nám umožní pružnější komunikaci s Vámi. Budeme Vás kontaktovat v nejkratší možné době. Jsme rádi za důvěru, kterou do nás vkládáte.



Telefon: (+ 420) 737 289 119

*

*

*


*