Exasoft: zvýšení doručitelnosti a příjmů z e-mailingu

Jednomu z největších českých e-shopů zaměřených na IT a spotřební elektroniku jsme pomohli optimalizovat e-mailovou komunikaci. Výsledkem je růst příjmů o 68 %, významná role automatizovaných kampaní a spokojený zákazník.

S e-shopem začínáme spolupracovat v létě 2015, kdy mu po analýza stávajícího stavu (pouze e-blast, nedostatečná práce s databázi kontaktů) doporučujeme implementaci profesionálního nástroje IBM Marketing Cloud. Po dokončení implementace jsme pro klienta realizovali následující kroky:

  1. Očištění databáze​ – odstranění zhruba 5 % již neexistujících či jinak nefunkčních e-mailů
  2. Rozdělení databáze do segmentů – speciální důraz kladen na neaktivní kontakty (asi 40 % celkového objemu)
  3. Zahájení sběru nových kontaktů – návrh a tvorba pobídek pro získání nových kontaktů
  4. Příprava automatizovaných kampaní – velký důraz na komunikaci po objednávce a na segment neaktivních kontaktů
  5. Přizpůsobení komunikace dle aktivity​ – kampaň na posledně zobrazené produkty nebo opuštěný košík
  6. Dynamizace newsletterů​ – oslovení, naposledy prohlédnuté zboží, recenze z Heureka.cz

Jednotlivé kroky se takřka okamžitě projevují na výsledcích e-mailové komunikace. Za celý podzim 2015 vzrostl obrat z tohoto kanálu meziročně o 69 %. Očištění databáze vedlo k odstranění zhruba 5 % nefunkčních kontaktů, díky aktivnímu sběru se dlouhodobě daří databázi pravidelně zvětšit o 12 000 nových kontaktů měsíčně (6 % velikosti databáze). Byla zajištěná také vysoká doručitelnost e-mailů, která aktuálně dosahuje čísla 99,54 %.

Více informací najdete v infografice, kterou najdete pod tímto textem.

Případová studie - Case-Exasoft-2016
Případová studie – Case-Exasoft-2016
cs_CZCZ