E-commerce Academy představuje první výsledky

První kolo projektu E-commerce Academy mělo za cíl seznámit účastníky se samým startem projektů – s tvorbou business plánu. S nápady na start-upy přicházeli samotní posluchači, kteří následně zformovali okolo nejatraktivnějších nápadů pracovní skupiny, v nichž se plány tvořily. A konečně 8. 10. došlo k jejich veřejné prezentaci.

Pestrá směsice nápadů

Ačkoliv je E-commerce Academy zaměřena primárně na internetové podnikání, představily se projekty i z offline světa. S konceptem internetového obchodu se tak do užšího výběru dostaly celkem čtyři projekty – na prodej e-booků, kávy pro firmy, ručně vyráběných šperků a designových vymožeností. Další projekty se zaměřily na portál pro seniory, srovnávač služeb a kurzy tzv. vumbuildingu.

Prezentace se celá nesla v komorním a přátelském duchu, součástí byla i otevřená diskuze, která jednotlivým týmům přinesla kritiku, povzbuzení i nové nápady.

Vumbuilding strhl vášnivé diskuze

Projekt, který zcela otevřeně představil intimní cestu ke zlepšení sexuálního života partnerů pomocí originálního posilování pánevního dna, tzv. vumbuildingu, vzbudil zcela jednoznačně největší zájem přítomných pánů i dam. Soudě alespoň podle délky diskuze. Představení kurzů, které učí ženy ovládat poševní svaly, následovaly praktické i zvídavé otázky, nakonec se však dostalo do poněkud jiných končin.

Jen o něco menší debatu přinesl projekt Seniorportal zaměřený na vytvoření komunitního webu pro starší lidi. Autorům však diskuze přinesla spoustu otázek, nastínila řadu problémů a překážek, z nichž se celá řada jevila nepřekonatelně, a spíše než pobídnutí k realizaci přinesla mírnou demotivaci…

Nutná změna trhu i vyšší rozpočet

Další z projektů, který se představil, byl e-shop prodávající elektronické knihy. Mladý trh podle autorů ještě nabízí dostatek místa pro realizaci, tím spíše, když si projekt klade za cíl připravit čtenářům maximální komfort a jednoduchost při nákupu. Podle mentorů by však celý projekt potřeboval pro nějaký výraznější úspěch masovou podporu, aby se lidé naučili číst elektronické knihy a objem celého trhu se razantně zvedl. Což by samozřejmě vyžadovala zcela jiné finanční zázemí.

Do finančních nesnází se hned ze začátku dostal také druhý e-shop – Mooza.cz, který se směle představil jako konkurence uměleckého portálu Fler.cz, jenž působí jako marketplace pro tisíce umělců. Autoři projektu chtějí od těch neúspěšnějších získat zboží a prodávat jej na vlastním e-shopu. Ovšem k realizaci budou potřebovat investora…

Zazněla chvála i skepse

O finanční stránku věci se naopak nemusí starat projekt Káva do firem nabízející firmám jednak samotnou kávu (a to od obyčejné po plantážní), jednak veškeré další příslušenství a potřebné služby. Tento projekt staví již na zavedeném e-shopu Káva.cz a pouze rozšiřuje pole své působnosti. I přes solidní zázemí se však u publika nesetkal jen s ryze kladnými ohlasy, místy zaznívala skutečně realistická skepse týkající se především nedostatečného zájmu ze strany klientely.

Poslední z představených projektů byl původně předložen jako srovnávač služeb, během prezentace však bylo zřejmé, že se původní myšlenka poněkud transformovala a výsledný business plán počítá spíše s tvorbou webu a aplikace pro neveřejný sběr reakcí zákazníků a klientů a jejich případné analýzy.

Projekt Coolvěci.cz bohužel nakonec prezentován nebyl.
 

Buďte v kontaktu a konzultujte svůj projekt ještě dnes!

Kontaktní údaje

Těší nás, že jste se rozhodli nás kontaktovat.

Čím podrobněji popíšete svůj dotaz či problém, tím lépe Vám budeme moci pomoci. Děkujeme za zadání Vašich kontaktních údajů, které nám umožní pružnější komunikaci s Vámi. Budeme Vás kontaktovat v nejkratší možné době. Jsme rádi za důvěru, kterou do nás vkládáte.



Telefon: (+ 420) 737 289 119

*

*

*


*