Čeští maloobchodní prodejci nevyužívají internet, vlastní e-shop má necelá polovina

Praha, 1. 9. 2014 – Více než polovina českých maloobchodních prodejců neprovozuje vlastní internetový obchod. Podobně nedostatečná je také nabídka jejich zákaznických služeb a podpory nových technologií. Vyplývá to z údajů konzultační společnosti ACOMWARE, která analyzovala největší české maloobchodní prodejce z hlediska jejich vztahu k internetu.

 

Výzkum společnosti ACOMWARE zahrnul celkem 87 největších českých maloobchodních firem z 12 oborů jako jsou potraviny, oděvy, nábytek nebo elektronika. Firmy byly zkoumány v celkem 19 oblastech, které se týkaly provozování e-shopu nebo nabídky zákaznických služeb. Internet se dnes na celkových maloobchodních tržbách podílí zhruba 8 % a jeho podíl každoročně stoupá.

Ze zkoumaných firem, které ročně generují obrat přes 360 miliard korun a provozují na území České republiky přes 8 800 svých poboček, celých 51 % prodejců nenabízí možnost nákupu svého zboží na internetu. „ Nejméně e-shopů je v oblastech jako jsou potraviny nebo oděvy, naopak na internetu bez problémů nakoupíte knihy, hračky nebo elektroniku, které si vyhlédnete u prodejce v kamenném obchodě," vysvětluje Jan Penkala, CEO konzultační společnosti ACOMWARE. Někteří prodejci situaci řeší alespoň formou rezervace svého zboží na prodejně – to platí pro Hornbach a Globus.

Málo informují firmy na internetu také o slevách v kamenných prodejnách – pouze 40 % firem má na webu svůj aktuální leták, 6 % neprezentuje zboží na internetu vůbec. Velmi různorodá je i nabídka dalších zákaznických služeb: „U firem provozujících e-shop zhruba 2 ze 3 umožňují vyzvednutí na pobočce, některé ho ale zpoplatňují. Kamenné prodejny jsou nicméně jejich výhodou, vyzvednutí by mělo být možné u všech prodejců a na všech pobočkách bez výjimky,“ vysvětluje Jan Penkala a dodává: „Jen 20 největších firem vám na svém webu nebo e-shopu sdělí, jestli  má zboží skladem v některé kamenné prodejně. Reklamaci nebo vrácení zboží v kamenném obchodě umožňuje ještě o jednu firmu méně.“

 

Základní statistiky a údaje výzkumu společnosti ACOMWARE:

  • 43 firem provozuje vlastní e-shop, 44 e-shop nemá;
  • 35 firem má na webu aktuální leták, 28 katalog zboží ve stažitelné podobě v PDF;
  • 20 firem s e-shopem poskytuje informace o dostupnosti zboží na svých prodejnách;
  • Vyzvednutí zboží na prodejně nabízí 29 firem, přičemž u dvou se za vyzvednutí platí;
  • Dopravu zdarma na vše z e-shopu poskytuje trvale 1 firma, u 27 firem je zdarma až od určité hodnoty nákupu;
  • Reklamaci a vrácení zboží na prodejně uvádí jako bezplatnou službu zákazníkovi 19 firem;
  • 27 firem provozuje e-shop nebo web optimalizovaný pro zobrazení na mobilních zařízeních, 16 firem nabízí ke stažení mobilní aplikaci;
  • Nejhledanější prodejce na internetu je Lidl, následován značkami IKEA a Tesco;
  • 57 firem má český profil na Facebooku, 16 využívá zahraniční facebookové stránky;
  • 53 firem využívá podporu ve formě PPC kampaní, 59 firem sbírá emaily na své zákazníky a 50 provozuje vlastní věrnostní program.

 

Kompletní výsledky výzkumu včetně komentáře odborníků a vyjádření samotných firem je možné stáhnout na http://www.acomware.cz/download-53/

K dispozici je také infografika v šíři 650px a 520px.

 

O společnosti ACOMWARE s.r.o.

ACOMWARE je specializovaná konzultační společnost pro e-commerce. Zaměřujeme se především na pomoc při vstupu na on-line trh, e-commerce poradenství, zvyšování návštěvnosti, obchodní výkonnosti a inteligentní emailing. Mezi naše klienty patří významní hráči na trhu - e-shopy i retailisté: Tescoma, Astratex.cz, Yves Rocher, Expert ČR, Oxalis.cz, VašeČočky, Conrad Electronic, Kytary.cz a další. Za 12 let fungování jsme obsloužili přes 2 000 internetových projektů.

Tým tvoří více než 35 zkušených specialistů. V rámci rozvoje e-commerce také přinášíme klientům řadu případových studií, analýz, školení a workshopů. Všem příznivcům e-commerce přinášíme také cyklus diskuzí s úspěšnými internetovými podnikateli - Eshopista.

 

Kontakt pro média

Rubikon PR

Patricie Petruccová

tel: +420 775 929 191

email: patricie.petruccova@rubikonpr.cz

Buďte v kontaktu a konzultujte svůj projekt ještě dnes!

Kontaktní údaje

Těší nás, že jste se rozhodli nás kontaktovat.

Čím podrobněji popíšete svůj dotaz či problém, tím lépe Vám budeme moci pomoci. Děkujeme za zadání Vašich kontaktních údajů, které nám umožní pružnější komunikaci s Vámi. Budeme Vás kontaktovat v nejkratší možné době. Jsme rádi za důvěru, kterou do nás vkládáte.



Telefon: (+ 420) 737 289 119

*

*

*


*