České e-shopy čekají rekordní Vánoce. Objednávat bychom měli do 18. prosince

Praha, 7. září 2015 – Počet objednávek uskutečněných před Vánoci v českých e-shopech by letos mohl vzrůst o 20–25 %. Vyplývá to z analýzy konzultační společnosti ACOMWARE a z vyjádření vybraných tuzemských e-shopů a dalších odborníků na e-commerce. Významně přitom vzroste množství nákupů uskutečněných z mobilních zařízení.

 

„Vánoce jsou pro e-shopy standardně nejsilnějším obdobím v roce. Z našich letošních dat vyplývá, že za první čtvrtletí rostly tržby e-shopů meziročně o 23 %, v druhém o 20 %. O Vánocích by to mohlo být ještě více,“ vysvětluje Jan Penkala, CEO společnosti. Důvodem tohoto pozitivního trendu je především neustále se zvyšující důvěra spotřebitelů v české e-shopy i rozšiřující se nabídka sortimentu, který lze na internetu objednat.

V silný meziroční růst tržeb věří také společností ACOMWARE oslovení odborníci. Podle vyjádření Heureka.cz vzroste obrat e-shopů o minimálně 20 %, internetový obchod Sportobchod.cz očekává růst až o třetinu. O něco opatrnější je tuzemská Tescoma (15 %) nebo obchod s dětskými potřebami Malvik.cz, jenž odhaduje růst na 10 %. „Letošní růst je zajímavý tím, že je spjat s větším využíváním mobilních zařízení. Některé námi oslovené e-shopy věří, že nákupy z mobilů budou tvořit až 15 % vánočních tržeb. Je to ale velmi závislé na sortimentu,“ vysvětluje Penkala.

Pokud necháváte nákup dárků na poslední chvíli, odborníci doporučují objednat je letos nejpozději v pátek 18. prosince. Štědrý den přitom připadá až na další čtvrtek. „Objednat zboží v pátek 18. prosince by měla být jistota, v závislosti na počasí a vytížení logistických služeb bude pravděpodobně včas doručeno i zboží objednané následující pondělí. Opět se to ale může obchodník od obchodníka lišit,“ vysvětluje Penkala. Největší nápor objednávek přitom e-shopy očekávají na pondělí 14. prosince, případně v rámci akce Den dopravy zdarma, kterou pořádá nákupní rádce Heureka.cz. Letos se uskuteční v druhé polovině listopadu.

Více informací najdete v tomto článku.

O společnosti ACOMWARE s.r.o.

ACOMWARE je specializovaná konzultační společnost pro e-commerce. Zaměřujeme se především na pomoc při vstupu na on-line trh, e-commerce poradenství, zvyšování návštěvnosti, obchodní výkonnosti a inteligentní e-mailing. Mezi naše klienty patří významní hráči na trhu – e-shopy i retailisté: Tescoma, Astratex.cz, Yves Rocher, Expert ČR, Oxalis.cz, VašeČočky, Conrad Electronic, Kytary.cz a další. Za 13 let fungování jsme obsloužili přes 3 000 internetových projektů.

Tým tvoří více než 45 zkušených specialistů. V rámci rozvoje e-commerce publikujeme řadu případových studií nebo analýz, dále také pořádáme školení nebo workshopy. Všem příznivcům e-commerce přinášíme také cyklus diskuzí s úspěšnými internetovými podnikateli Eshopista.

Kontakt pro média

Rubikon PR

Patricie Petruccová

tel: +420 775 929 191

email: patricie.petruccova@rubikonpr.cz

Buďte v kontaktu a konzultujte svůj projekt ještě dnes!

Kontaktní údaje

Těší nás, že jste se rozhodli nás kontaktovat.

Čím podrobněji popíšete svůj dotaz či problém, tím lépe Vám budeme moci pomoci. Děkujeme za zadání Vašich kontaktních údajů, které nám umožní pružnější komunikaci s Vámi. Budeme Vás kontaktovat v nejkratší možné době. Jsme rádi za důvěru, kterou do nás vkládáte.



Telefon: (+ 420) 737 289 119

*

*

*


*