Češi nakupují na internetu nejčastěji v pondělí, podíl nákupů z mobilu je stále malý

Praha, 13. 11. 2014 – Češi nakupují v internetových obchodech nejčastěji v pondělí dopoledne v době mezi 10–12 hodinou. Vyplývá to ze studie konzultační společnosti ACOMWARE, která dále potvrdila, že pro obchodníky jsou i nadále klíčové objednávky z počítačů: ty tvoří více než 93 % jejich tržeb.

Kdy a jak nakupujeme v internetových obchodech? Právě na tuto otázku se zaměřila studie konzultační společnosti ACOMWARE, jež se specializuje na oblast e-commerce. „Z naší analýzy více než 585 000 transakcí vyplývá, že čeští zákazníci nakupují v e-shopech nejvíce v pondělí a nejméně v sobotu. Skutečně nákupní špička je ve všední dny v době mezi 1012 hodinou dopoledne," vysvětluje Jan Penkala, CEO konzultační společnosti ACOMWARE. Velké množství objednávek uskuteční zákazníci ještě také těsně po poledni a poté večer mezi 21–22 hodinou.

Z hlediska zařízení, které zákazníci využívají pro objednání zboží, jasně vévodí počítače. Desktop tvoří e-shopům v průměru více než 93 % tržeb, následuje tablet a na posledním místě je mobil. Na počítačích je také v průměru nejvyšší míra konverze, která značí poměr návštěvníků, kteří nakoupí, vůči všem návštěvníkům e-shopu,“ říká Jan Penkala. V tomto případě jsou však již rozdíly mezi počítači a ostatními zařízeními (tablet, mobil) menší. „Například o víkendu platí, že nakoupí spíše majitel tabletu, než notebooku nebo stolního PC,“ uzavírá Jan Penkala.

Výzkum společnosti ACOMWARE byl uskutečněn v období 1. 7. 2013 až 30. 6. 2014 a zahrnuje údaje z celkem 18 velkých českých e-shopů, které dohromady vytváří roční obrat přes 940 milionů Kč. Celkem bylo zkoumáno přes 585 000 objednávek. Každý e-shop prodává zboží z jiné kategorie.

Hlavní zjištění analýzy ACOMWARE:

  1. Češi nakupují na internetu nejvíce v pondělí, nejméně v sobotu;
  2. Největší podíl na tržbách e-shopů mají objednávky uskutečněné mezi 10–12 hodinou dopoledne;
  3. Lidé ke svým nákupům nejvíce využívají osobní počítače a notebooky – ty tvoří obchodníkům přes 93 % tržeb;
  4. Míra konverze (poměr návštěvníků, kteří objednají, vůči všem návštěvníkům e-shopu) je obecně nejvyšší u počítačů. O víkendu je ale již vyšší u vlastníků tabletů;
  5. Hodnota průměrné objednávky v průběhu dne roste – nejmenší je hned po půlnoci, nejvyšší poslední hodinu před půlnocí.

Kompletní výsledky výzkumu je možné stáhnout zde. K dispozici je také infografika zde.

 

O společnosti ACOMWARE s.r.o.

ACOMWARE je specializovaná konzultační společnost pro e-commerce. Zaměřujeme se především na pomoc při vstupu na on-line trh, e-commerce poradenství, zvyšování návštěvnosti, obchodní výkonnosti a inteligentní emailing. Mezi naše klienty patří významní hráči na trhu – e-shopy i retailisté: Tescoma, Astratex.cz, Yves Rocher, Expert ČR, Oxalis.cz, VašeČočky, Conrad Electronic, Kytary.cz a další. Za 12 let fungování jsme obsloužili přes 2 000 internetových projektů.

Tým tvoří více než 35 zkušených specialistů. V rámci rozvoje e-commerce také přinášíme klientům řadu případových studií, analýz, školení a workshopů. Všem příznivcům e-commerce přinášíme také cyklus diskuzí s úspěšnými internetovými podnikateli – Eshopista.

 

Kontakt pro média

Rubikon PR

Patricie Petruccová

tel: +420 775 929 191

email: patricie.petruccova@rubikonpr.cz

Buďte v kontaktu a konzultujte svůj projekt ještě dnes!

Kontaktní údaje

Těší nás, že jste se rozhodli nás kontaktovat.

Čím podrobněji popíšete svůj dotaz či problém, tím lépe Vám budeme moci pomoci. Děkujeme za zadání Vašich kontaktních údajů, které nám umožní pružnější komunikaci s Vámi. Budeme Vás kontaktovat v nejkratší možné době. Jsme rádi za důvěru, kterou do nás vkládáte.



Telefon: (+ 420) 737 289 119

*

*

*


*